Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volkswagen Passat sedan, førstegangsbil


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg er på utkikk etter en førstegangsbil siden jeg snart fyller 18 og tar lappen. Jeg har sett på litt forskjellig og en av tingene jeg har sett på er volkswagen passat sedan.

 

Jeg har generelt ikke mye kompetanse når det gjelder bil eller valg av bra bil, men denne type bil syntes jeg hvertfall ser bra ut. En av bilene jeg har sett på og syntes så bra ut var denne

 

http://www.finn.no/f...nnkode=40138168

 

hadde håpet på tips angående den linkede bilen og passaten generelt. er dette en bra førstegangsbil? med tanke på forsikring, reperasjoner, dyre deler, drivstoff og kilometeravstand osv. takker for tips! :)

Endret av B17a
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en grei gjennomsnittlig bil. - Delene er ikke blant de aller billigste, men heller ikke "dyre" med mindre du skal ha gjort alt på merkeverksted.

 

Ting som er greit å få med seg er bla.a.

 

-Holde seg unna 2.5TDI motoren

-Sjekk når registerreim er byttet

-Sjekk at multilink-deler i forstillingen ikke er slitt - hvis disse ikke er byttet så må du regne med at det bør gjøres (delen koster ca 4000,- - men det er en ganske stor jobb)

-Hvis tiptronic, få sjekket tilstanden på kassa (størst problem på de større motorene)

 

Bortsett fra dette så er den nok over snittet i kvalitet/holdbarhet.

Lenke til kommentar

Ifølge km på denne ligger den vel godt under snittet (15k/år) - så jeg ville også sjekket at den ikke var skrudd. (Gamle servicer/skader/etc) - Du bør regne med at det kommer endel vedlikehold rundt 200k hvis det ikke er tatt, så som sagt sjekk multilink og registerreim. - Siden det er 4x4 bør du også sjekke tilstanden på alle drivaksler og drivledd uten at jeg vet om noen spesielle svakheter på disse.

 

Ellers ser jeg dette er en 2.0 uten turbo, så det er jo ikke den sprekeste kniven i skuffen ;) - men det kan jo være helt greit ifm med slitasje osv.

 

Generelt sett så vil jo en slik bil med under gjennomsnittlig kjørelengde/år som har fulgt alle servicer og er godt vedlikeholdt være et godt kjøp gitt at prisen er ok.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kjøpte WW Passat 2000 mod som førstegangsbil for noen år siden. hadde vel gått rundt det samme.

Kjøpte den av samme grunn som TS sikter til, fordi det er en av de få bilene som faktisk ser bra ut til den prisen.

 

God og kjøre, men IKKE driftsikker.

Var det ikke det ene så var det ikke det andre, jeg vil sterkt fraråde deg å kjøpe denne her, selv om den er fin og se på.

Lenke til kommentar

har faktisk ikke vært innom å sett noe særlig på dem, men skal gjøre det. Det jeg har sett mest på er volvo 940, mercedes benz c klasse sedan, og passaten som linka over. Er ute etter en drifsikker førstegangs bil til prisen under 60k. Også en bil som ser bra og kul ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...