Gå til innhold

Enorm etterspørsel etter 3D-printet våpen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe korrekt, en avis må jo også kunne velge å ta et standpunkt til noe som mest sannsynelig være kriminelt i nær fremtid. Å spre informasjon om "nedlastbare våpen" indirekte bør jo taes litt med måte. Nå sier jeg ikke hardware, men alle verdens plasser man kan søke eller lese artikler om dette, så vil jo dette spre seg som flammer i tørt gress. Men jeg regner med at folk bare laster det ned for å se på filene eller teste det ut, men det er jo også en del faktiske kriminelle som vil bruke dette til ugjerninger som kan ta liv.

Lenke til kommentar

Dette er hvorfor nettovervåkning kan være en god ide. For min del hadde det beste vært om regjerningene verden over viste navnet på hver og en av de som lastet ned disse tegningene. Spørs hvor lovlig det er da. Forhåpentligivs får vi innført en lov i mot 3d tegninger for våpen på nett.

Lenke til kommentar

Hadde vel egentlig vært kjet med IT nyheter på hw.no og ikke politisk vridde saker...

 

Hvordan er dette politisk vridd? Det er jo en generell fare uavhengig av politisk eller religiøs tro.

 

Mere nettsøppel på hw.no

Omsider har hw.no også begynt å ta leserne sine for idioter.

 

Hvordan da? Dette er et aktuelt og alvorlig tema, det ville vært idiotisk å ikke ta det opp.

Endret av PcAj
Lenke til kommentar

Hva hjelper det om de er ulovlige?

Alle som får tak i en tegning vil kunne printe ut et likevel. Dette må vel være det mest ekstreme eksempelet på at internet er umulig å begrense eller regulere. Internet må bli forbudt for å begrense dette og det skjer nok aldri da for mange aktører har investert for mye i nettets infrastruktur.

kanskje politikerne verden over våkner og ser hva internet egentlig er; Fri flyt av informasjon.....

Lenke til kommentar

Dette er hvorfor nettovervåkning kan være en god ide. For min del hadde det beste vært om regjerningene verden over viste navnet på hver og en av de som lastet ned disse tegningene. Spørs hvor lovlig det er da. Forhåpentligivs får vi innført en lov i mot 3d tegninger for våpen på nett.

Du er en av de som gleder seg til sikkerhetskontrollen på flyplassen. Kontrollsamfunnet får det til å krible i lillemann. "Papirene takk!", "Med største glede! Her, alt er i skjønneste orden og jeg har finlest lovteksten! Har jeg vært flink gutt nå herr politibetjent? *logre*"

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er hvorfor nettovervåkning kan være en god ide. For min del hadde det beste vært om regjerningene verden over viste navnet på hver og en av de som lastet ned disse tegningene. Spørs hvor lovlig det er da. Forhåpentligivs får vi innført en lov i mot 3d tegninger for våpen på nett.

 

Hvorfor skulle dette være ulovlig, kan sammenlignes med å gå på akademika og kjøpe pensum for børsemakere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke spesielt rart, når enhver nettavis har brukt den siste tiden på å blåse denne saken ut av proposjon...

Da har kanskje media gjort jobben sin, kan vi heller si. Om 10-15 år, når 'alle' har en skikkelig god 3D-printer, vil kanskje enda bedre utgaver av disse våpnene ligge og flyte over alt, det er vel dét som er skrekkscenarioet.

Lenke til kommentar
Er jo ikke spesielt rart, når enhver nettavis har brukt den siste tiden på å blåse denne saken ut av proposjon...
Da har kanskje media gjort jobben sin, kan vi heller si. Om 10-15 år, når 'alle' har en skikkelig god 3D-printer, vil kanskje enda bedre utgaver av disse våpnene ligge og flyte over alt, det er vel dét som er skrekkscenarioet.

 

Skrekkscenarioet for hvem? Enhver kan allerede i dag drepe noen hvis man absolut vil. Våpen er ikke vanskelig å få tak i, legalt såvel som illegalt, og du trenger jo heller ikke bruke skytevåpen. Mye annet som gjør jobben. Så hvorfor så redd for 3d-printere?

 

 

Lenke til kommentar

Uff så lei jeg blir av denne saken. Det finnes da mye enklere måter å skaffe seg mye bedre skytevåpen på enn dette...

Dette er vel heller positivt da knuckleheads kan finne på å bruke dette latterlige leketøyet istedenfor maskingevær.

Endret av icc
Lenke til kommentar

Hehe korrekt, en avis må jo også kunne velge å ta et standpunkt til noe som mest sannsynelig være kriminelt i nær fremtid. Å spre informasjon om "nedlastbare våpen" indirekte bør jo taes litt med måte. Nå sier jeg ikke hardware, men alle verdens plasser man kan søke eller lese artikler om dette, så vil jo dette spre seg som flammer i tørt gress. Men jeg regner med at folk bare laster det ned for å se på filene eller teste det ut, men det er jo også en del faktiske kriminelle som vil bruke dette til ugjerninger som kan ta liv.

 

Digital melienum copy act fjerner ansvaret av alle som distribuere og det er den som laster ned som gjør det ulovlig.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...