Gå til innhold

Må jeg sende inn følgeskjema?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg går allmenn påbygg. i år, og har søkt videre på høyere utdanning (økonomi), og har helt glemt "etterfølgingsskjema" som skal leveres innen 10. mai.

 

MÅ jeg sende inn dette? Så vidt jeg vet blir karakterene for dette året (har gått yrkesfag, service og samferdsel), sendt inn elektronisk til høyskolen uansett. Er dette bare for folk som har tatt opp fag eller noe slikt?

 

Ekstremt usikker på dette.

 

Kan noen være så snill å forklare om jeg må sende det inn? Trenger virkelig hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette fikk jeg i et brev fra Samordna opptak:

 

 

Innsending av følgeskjema/ettersending

 

Følgeskjemaet må sendes innen fredag 10. mai 2013 til saksbehandleren din:

*sett inn ønsket studiested* . Med følgeskjemaet skal du sende kopier av dokumentasjon på all utdanning og praksis som er avsluttet. Dersom du har endret navn etter at du registrerte deg som søker må du også sende dokumentasjon på dette.

 

1. juli er fristen for å ettersende dokumentasjon på utdanning/praksis som blir avsluttet våren/sommeren 2013. Bruk da ettersendingsslippen som du finner på slutten av dette brevet.

 

edit: Du finner også mye info om dette her

 

http://www.samordnaopptak.no/info/om/sporsmal-og-svar/#Følgeskjema

Endret av TB-GORGONPLEX
Lenke til kommentar

Hvis fristen er i morgen, hvorfor sender du bare ikke inn? Men dersom du har elektronisk vitnemål trenger du ikke sende inn. Om også de som går service og samferdsel får elektronisk vitnemål vet jeg ikke. Du kan jo spørre rådgiver på skolen. Der kan de sannsynligvis hjelpe deg med dokumentasjonen også.

 

(Jeg endret trådtittelen til noe beskrivende. Den typen trådtittel du valgte er verken tillatt eller særlig lurt)

Lenke til kommentar

Hvis fristen er i morgen, hvorfor sender du bare ikke inn? Men dersom du har elektronisk vitnemål trenger du ikke sende inn. Om også de som går service og samferdsel får elektronisk vitnemål vet jeg ikke. Du kan jo spørre rådgiver på skolen. Der kan de sannsynligvis hjelpe deg med dokumentasjonen også.

 

(Jeg endret trådtittelen til noe beskrivende. Den typen trådtittel du valgte er verken tillatt eller særlig lurt)

 

Hehe, takk! Litt mer passende tittel!

 

Uansett. Jeg går jo ut i år, så såvidt jeg har forstått det riktig skal skolen sende vitnemål. Rådgiveren sa at de som hadde ekstra (tatt opp fag, praksis/lærling, fagbrev osv. skal sende inn dette), og de som går ut til våren nå ikke trenger å sende inn.

 

Så må jeg virkelig sende inn? Eneste punktet jeg må sende inn på eventuelt, er ved å ta kryss på at vitnemål blir sendt elektronisk våren 2013. Ellers har jeg ingenting å tilføye, da jeg fullfører i år. Ikke så mye informasjon på sidene deres, så ble utrolig usikker nå. Håper på litt mer hjelp dersom dere kan hjelpe!

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...