Gå til innhold

Dlin dir655 + canal digital


Anbefalte innlegg

hei!

 

har et merkelig problem med dlink routeren min,

mitt oppsett er som følger Cisco epc3010 til Wan dlink så lan kabel til min pc,

problemet er at når jeg kjører utorrent så går min internett hastighet ned fra 67 mbps til 2-3 mbps.

 

dette er sånn kabel internett med coax i tv uttaket, utenom dlinken så fikk jeg og utorrent fart på 7-8 mbit men nå med dlinken så får jeg maks 1 mbit.

 

connections er halvert til 400, dht slått av. upload begrensning er på 100 kbit.

 

noen som har noen tips til hva det kan være?

 

edit: samme gjelder trådløs, mister all ned hastighet, når jeg var tilkoblet cisco modemet så fikk jeg ca 60mbit på speedtest selv med utorrent

Endret av shozo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Qos er slått av nå, fortsatt det samme:/ ja det er derfor jeg kjøpte denne pga den skulle funke bra med canal digital sitt modem, prøvde å senke global connections til 100, så skal prøve igjen nå.

 

nyeste firmware ble lagt inn i natt.

 

aner absolutt ikke hva som gjør det:|

Lenke til kommentar

denne dlinken ble kjøpt i går hos lefdal:/ men skal se hva dem du anbefalte koster, vet ikke om jeg får byttet inn den jeg kjøpte:S

 

disse du anbefalte kan brukes til canal digital kabel modem? på samme måte som dlinken?

Lenke til kommentar

hmm, jeg har ivertfall gått til det steget og bestillt meg en asus rt-65u:)

 

har du prøvd og koble din pc direkte på kabelmodemet? når jeg gjorde det så får jeg 8 mbit på utorrent pluss har mer en nokk til surfing etc, når jeg koblet meg på modemet så kunne jeg og laste ned på utorrent + en download på en spillklient uten problemer, det var sånn jeg fann ut at dlinken er for svak for min linje mtp utorrent.

 

stillte og soppass ned til 50 global connections etc på utorrent og 1 aktiv torrent, fortsatt så var problemet der.

Lenke til kommentar

ja,det funker bedre da, problemet er at det er vanskelig når man sitter langt unna og har flere pcer og diverse ting som skal kobles på

Det jeg også har hatt problemer med er når jeg skaffet meg nettbrett, så begynte ruteren å slå seg av og på når jeg koblet den til

Så tydeligvis så virker nesten denne ruteren min å bli overbelastet? kanskje denne d-link ruteren er for gammel.

 

men er det noe grunn til at alle anbafaler den ruteren du nevnte og denne her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=753313

 

hva er så bra med disse to om noen kan svare meg som har peiling på dette?

Lenke til kommentar

Jeg har også en dir-655 som bare har blitt tregere og tregere de siste årene. En gang i tiden kunne jeg laste ned 100Mbit/s torrents uten problemer, og hadde oppetid på flere hundre dager av gangen. Nå må jeg restarte den en gang i uka fordi dns lookups henger og den får ikke koblet til pppoe som den skal.

 

Skiftet den ut med en asus rt-n66u, kunne ikke vært mer fornøyd.

Lenke til kommentar

en asus rt-65u er allerede bestillt så får håpe den takler det, det finnes vell ikke sann splitter sånn at det kan gå en kabel til trådløs og en kabel direkte til canal digital modemet? det blir vell problemer med ip leasing da kansje?

Lenke til kommentar

Kjører selv WNDR3700v2 med OpenWRT og strålende fornøyd! Skal legge til en pfSense (brannmur) før routeren.

 

Vil ikke tro routeren er dårlig i seg selv - men kan hende det er dårlig routing til kildene.

 

Hvordan er hastigheten om du kjører en speedtest (tptest.se (anbefalt av CD) eller Speedtest.net) - både via trådløst og kabel via routeren?

 

Har du prøvd å laste ned fra en FTP-server som f.eks ubuntu-13.04-desktop-i386.iso fra UIO-sitt 1Gbps sitt nett?

Lenke til kommentar

med ftp serveren gikk faktisk overraskende bra, havnet rundt 8 mbit ned.

 

med tptest før ftp testen

11bi0qr.jpg

 

under ftp nedlastingen:

28sx8b4.jpg

 

gikk overraskende bra men problemet er fortsatt under utorrent bruk, selv med 50 global connections etc:/

Lenke til kommentar

Vel - nå må du huske på at FTP er én til én og når det går med Utorrent kobler utrolig mange kilder til en IP som kan overbelaste routeren om den ikke klarer å håndtere det.

 

Du er ikke alene om å ha problemer med denne routeren og mange kobliner samtidig - dessverre vil jeg tro denne routeren ikke er kraftig nok til å håndtere slik pågang - byttet ut min 615 pga. akkurat at den knelte og datt ut ved mye trafikk. Kjøpte meg WNDR3700v2 som nevnt over aldri hatt problemet siden.

 

Jeg vil tro Asus-en du kjøpte skal være MYE bedre! :)

 

EDIT:

Hvilken fart opplevde du med uTorrent med bilde over?

 

Du kan også prøve følgende: ubuntu-13.04-desktop-i386.iso.torrent

Hvilken fart får du her? Selv åpner jeg 7 MB/s.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

alle tester er med kabel:)

 

Vel - nå må du huske på at FTP er én til én og når det går med Utorrent kobler utrolig mange kilder til en IP som kan overbelaste routeren om den ikke klarer å håndtere det.

 

Du er ikke alene om å ha problemer med denne routeren og mange kobliner samtidig - dessverre vil jeg tro denne routeren ikke er kraftig nok til å håndtere slik pågang - byttet ut min 615 pga. akkurat at den knelte og datt ut ved mye trafikk. Kjøpte meg WNDR3700v2 som nevnt over aldri hatt problemet siden.

 

Jeg vil tro Asus-en du kjøpte skal være MYE bedre! :)

 

vi får satse på det, nylig flyttet osv så er litt makk med å begynne å ordne dette og:)

får levere tilbake dlinken på mandag elns siden jeg kjøpte den i går, takk for svar:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...