Gå til innhold

Google: Internett skulle hatt en knapp for sletting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel bare et tidsspørsmål før det vi bli slettet mer enn det gjøres nå? F.eks google må jo lagre 1 petabyte med nye data daglig. Nå vet jeg ikke hvor mye de sletter da.

 

Bare 1 petabyte? Facebook tar vel en halv peta/dagen alene?

 

20 peta per dag kanskje :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Jeg skulle gjerne sett at flere nettsider, deriblant forum, Facebook, Google+, Youtube osv., gjorde det mulig å slette innlegg når en bruker ønsker å slette profilen sin.

Jeg syns ikke det er så greit at forumbrukere kan slette innlegg. Jeg ser stadig at det er enkelte brukere som "sletter" innlegg her. I mange tilfeller er det i tråder som ble opprettet for å få teknisk hjelp. Det er direkte ødeleggende når det blir gjort.

 

På Facebook blir innlegget stående, men profilnavnet blir endret til "Facebook-bruker". Det syns jeg er en grei løsning, dessuten kan man slette innlegg på FB også, men antar man må gjøre det før man fjerner brukeren. Vet ikke hvordan det er med Youtube og G+.

Endret av Nedward
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hallo...!?

 

Det du legger inn "eies" av stedet du legger det inn på. Det må bli opp til nettstedet selv å vurdere hvilke funksjoner som finnes (inkl slette mulighet), brukeren kan bare vurdere om denne vil benytte nettstedet eller ikke.

 

Sosiale nettsteder er bedrifter ute etter å tjene penger og ikke noen koselige NAV tiltak. Publiser på ditt eget nettsted og du kan slette så mye du måtte ønske.

Lenke til kommentar

Jeg syns ikke det er så greit at forumbrukere kan slette innlegg. Jeg ser stadig at det er enkelte brukere som "sletter" innlegg her. I mange tilfeller er det i tråder som ble opprettet for å få teknisk hjelp. Det er direkte ødeleggende når det blir gjort.

 

På Facebook blir innlegget stående, men profilnavnet blir endret til "Facebook-bruker". Det syns jeg er en grei løsning, dessuten kan man slette innlegg på FB også, men antar man må gjøre det før man fjerner brukeren. Vet ikke hvordan det er med Youtube og G+.

 

Ja, tenkte på det i ettertid av posten min. Anonymisering er et OK alternativ.

Lenke til kommentar
Internett skulle hatt en knapp for sletting

Reneste tøv... Internett lagrer ingenting, det er et kommunikasjonsnettverk som f.eks. telefon

 

Dette er ikke bare flisespikkeri, for internett er åpent for alle å kommunisere på (minus blokkerte brukere i noen land), og det går ikke an å lage en teknisk slette-knapp. Et frivillig system blandt store operatører er mulig. Så problemet mitt er at ved å bruke upresist språk så åpner han for en farlig mulighet om at Internett skal forandres på fundamentalt nivå, noe ingen vil.

 

PS: er Schmidt fortsatt "sjef"? Har har vel en viktig posisjon, men tror det er Larry Page som er topp-sjefen nå

Lenke til kommentar
Internett skulle hatt en knapp for sletting

Så problemet mitt er at ved å bruke upresist språk så åpner han for en farlig mulighet om at Internett skal forandres på fundamentalt nivå, noe ingen vil.

 

Hjelper ikke holde språket presist, spin-doctors skjønner uansett hva du egentlig tenker på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...