Gå til innhold

Nå har MSI sluppet sitt dedikerte spilltastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt poenget med fargede eller lysende tastatur, siden man ser på skjermen og ikke tastaturet når man spiller. Jeg tror en bedre ide er å ha uthevede bokstaver/tall så man kan føle i fingrene hvor man er og trykker.

 

Hadde jeg bare hatt litt tydeligere taster på mitt Steelseries 7G hadde det vært digg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg hører "spilltastatur" tenker jeg på tastaturene pro gamers bruker, og de er som regel alltid relativt små og blottet for unødvendige knapper. (tenk cs, starcraft, LoL/Dota, etc)

 

Poenget mitt var egentlig bare at det er litt teit å kalle de svære tastaturene med makroknapper for spilltastatur, da de strengt tatt ikke fungerer til de mest kompetetive spillene. (derav at jeg ikke forstod kritikken til eXa, da dette tastaturet ser ut til å passe ypperlig som spilltastatur per min definisjon) ;)

Lenke til kommentar

Hva er det du ikke skjønner? Dette tastaturet skiller seg egentlig ikke ut fra mengden av mekaniske tastaturer. Eneste er baklys som ikke er fullt så vanlig enda på mekaniske.

Ikke passer det din definisjon på gamingtastatur heller.... vel, bortsett fra at med din definisjon så kan jo egentlig dem fleste tastaturer fungere.

Noen foretrekker jo 30år gamle IBM tastaturer, ikke akkurat noe som kan kalles spilltastatur, men kan likevell være veldig gode å spille på.

 

Dette tastaturet har ikke håndleddstøtte, det har ikke dedikerte mediataster, ingen makroknapper, du kan ikke velge hvilken type bryter du vil ha, FN taster(fysj). Ingen dedikert av/på knapp til windowsknappen.

 

Og bare fordi makrotaster ikke er spesielt nødvendig i CS så betyr ikke det at makroknapper ikke hører hjemme på ett spilltastatur. Er mange andre spill som det er greit med makrotaster i, som også har flere millioner spillere i verden, proffe eller ei.

 

Nei, jeg vil ikke kalle dette ett spilltastatur, bare ett helt vanlig mekanisk tastatur. Ting som ville gjort det mer egnet til spill er ting som jeg allerede har nevnt. Makrotaster, trenger ikke å være 40 av dem, en enkel rad på venstresiden med f.eks 6 hjelper masse. En av/på knapp til windowstasten så man ikke tabber ut av ett spill ved ett uhell. Dedikerte mediataster slik at man enklere kan bytte sang og sku opp/ned lyden uten å rote med FN taster samtidig som man spiller.

Det er slike ting som skiller ett helt vanlig tastatur(som også fungerer glimrende til spilling) fra hva jeg vil kalle ett spilltastatur. Helt greit at ikke alle er interresert i akkurat disse funksjonene, det finnes ørten tastaturer der ute uten disse funksjonene.

 

(Og ja, jeg snakker kun om mekaniske tastaturer nå, bare gidder ikke å skrive mekaniske ørtne ganger. Men det samme gjelder jo andre tastaturer)

 

Edit: Det er mulig å deaktivere windowsknappen, my bad. Antagelig en FN funskjon det og... Men en dedikert bryter hadde hvert bedre, særlig når dette tastaturet er stort nok til å ha plass til det.

Endret av eXa
Lenke til kommentar

Når jeg hører "spilltastatur" tenker jeg på tastaturene pro gamers bruker, og de er som regel alltid relativt små og blottet for unødvendige knapper. (tenk cs, starcraft, LoL/Dota, etc)

 

Poenget mitt var egentlig bare at det er litt teit å kalle de svære tastaturene med makroknapper for spilltastatur, da de strengt tatt ikke fungerer til de mest kompetetive spillene. (derav at jeg ikke forstod kritikken til eXa, da dette tastaturet ser ut til å passe ypperlig som spilltastatur per min definisjon) ;)

 

Disse tastaturene er jo like funksjonsmessig, m.t.p. type knapper (mekaniske) som de du forestiller deg, bare at de har endel andre funksjoner, som macro knapper, som, er gull verd hvis man spiller MMOer.

 

At man ikke bruker dem til LoL eller Starcraft er ikke det samme som at tastaturet ikke fungerer til disse spillene,Man har da evt. bare ett sett ekstra funksjoner der som ikke brukes til akkurat disse spillene.

 

Kanskje ikke så nødvendig om man bare monogamer MOBA eller SC, men hvis man spiller andre ting, så er det absolutt ikke en ulempe å ha dem.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva dere mener. Ville bare få frem at et tastatur trenger ikke ha medieknapper, belysning, makroknapper osv for å være et bra spilltastatur. eXa som snakker om bytting av sanger osv, har jo ingenting med spilling å gjøre. Spilltastatur skal for meg kun fokusere på at man får max ytelse i spill, alt annet blir irrelevant. Så i f.eks WoW kan jeg være enig i at et spilltastatur bør ha makroknapper, mens i Starcraft blir det overflødig.

 

Bruker forøvrig testvinneren qpad MK-50 selv, vanvittig herlig tastatur:

 

http://www.hardware....statur/114393/4

Endret av OKMarius
Lenke til kommentar

Du klarer ikke å lese hva jeg skriver med andre ord.

 

Jeg har brukt Qpad tastaturet, og det gir ingenting ekstra i forhold til spilling som ikke alle andre mekaniske tastaturer tilbyr. Det er dem som faktisk har spill relaterte funksjoner som kan kalles spilltastatur, alle andre er bare vanlige mekaniske tastaturer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...