Gå til innhold

Temperatur i kabinett


Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har akkurat bygget meg en pc. Jeg lurr litt på hvor jeg skal finne ut hvor varmt det er i kabinettet. Jeg vet hvor varmt skjermkortet er. Men lurer på hvordan jeg finner ut hvor varmt det er i kabinettet. Tenkte kanksje kjøpe meg en vifte til. eller er det stor forskjell på kald inn kabinettet og varmt? er det noe dårligere om det er vamrt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell. Mamma eller pappa kan jo godt hende har et termometer...

Eller så får du det kjøpt i en del butikker. Skal du ha et mer praktisk og nøyaktig så får du kjøpt et "proff" på Clas Ohlson. Skal du ha noe mer typisk PC-aktig, så får du kjøpt det på mange nettbutikker til en hundrings eller no.

 

Alternativt deal-extreme fra kina til noen få kronestykker.

 

Men selvsagt, det er tempen på komponentene som er viktigst, selv om kabinettemp kan hjelpe med en form for analyse om hva som er problemet om de er høye.

Lenke til kommentar

Vell. Mamma eller pappa kan jo godt hende har et termometer...

Eller så får du det kjøpt i en del butikker. Skal du ha et mer praktisk og nøyaktig så får du kjøpt et "proff" på Clas Ohlson. Skal du ha noe mer typisk PC-aktig, så får du kjøpt det på mange nettbutikker til en hundrings eller no.

 

Alternativt deal-extreme fra kina til noen få kronestykker.

 

Men selvsagt, det er tempen på komponentene som er viktigst, selv om kabinettemp kan hjelpe med en form for analyse om hva som er problemet om de er høye.

ok hvor mye er det akseptabelt at et skjermkort er på full styrke? tror mitt ligger på 66 grader når jeg spiller crysis på ultra .
Lenke til kommentar

Det kan vel ikke vi vite før du har målt kabinettempen. Samt hvor andre vifter osv. går.

66 grader er dog latterlig lite, og er det noen grunn til at du ønsker å investere penger i bedre kabinettkjøling for å få lavere temperaturer?

 

Altså, hva får du ut av det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...