Gå til innhold

Allsidig kamera


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et nytt kamera, men går meg lett vill i jungelen av nye kamera på markedet. Er nybegynner, men har lyst til å lære.

 

Kameraet jeg ser etter skal brukes til å ta bilder av hunden (sitter sjelden i ro),

hverdagsbilder, ferier og aller helst ha mulighet for å ta studiobilder av objekter.

Om en stund vil der også komme en baby jeg gjerne vil ha mulighet til å ta bra bilder av.

 

Krever jeg for mye?

 

Alternativt kan jeg gå for et rimeligere kompaktkamera til å ta med på tur med hunden og ferier.

 

Kamera jeg har sett på:

 

Canon Powershot G15

Fujifilm Finepix x20

Sony Cybershot DSC-RX100

 

Har også sett på systemkameraet Sony NEX-5R.

 

Noen som har noen inspill eller tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I godt lys med motiv som står i ro så er det ikke veldig viktig hva du velger, da leverer alle veldig gode resultater. Når det er veldig lite lys så er systemkameraet klart best så lenge du bruker rett objektiv.

 

Hvis det er viktig å ha med seg kameraet overalt så er RX100 suverent best siden det er veldig kompakt, det er også et par hakk over de andre kompaktkameraene i bildekvalitet, spesielt i dårlig lys.

 

Det er mange detaljer som skiller kameraene. Systemkameraer har suverent størst muligheter men er også mer krevende og dyrerere siden du vil trenge flere objektiver for å utnytte alle fordelene fullt ut.

 

Så det avhenger av hvor mye tid du har tenkt å legge inn i læreprosessen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...