Gå til innhold

Hva syns dere om jesus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Jeg lurte på hva dere syns om jesus? Er d bare for religiøse eller bør han være et forbilde for alle, religiøse eller ikke?

 

Siden ikke-kristne stort sett kjenner Jesus på veldig få av sikkert veldig mange hendelser og tror at han er en fantasifigur så tror jeg få ikke-kristne har en veldig dyp formening om hvem han var.

Lenke til kommentar

Siden ikke-kristne stort sett kjenner Jesus på veldig få av sikkert veldig mange hendelser og tror at han er en fantasifigur så tror jeg få ikke-kristne har en veldig dyp formening om hvem han var.

 

Tull, det er stikk omvendt, de aller fleste kristne har ikke lest bibelen i det hele tatt og "kjenner" kun jesus etter hva de har blitt fortalt...

 

Og med hensyn til forbilde, de aller fleste jeg kjenner går utenpå denne påståtte jesus mange ganger både meg hensyn til moral, etikk, intelligens og ikke minst oppførsel, så det er neimen ikke rare karen å ha som noe forbilde ihvertfall... Til det er han fremstillt alt for dum og lite omtenksom i sin egen bok...

 

Ikke noe spesielt i å bli opphengt på et kors, det var mange religiøse biggoter som endte sine liv på et kors og vandre historiene ut av de ble som kjent til denne jesus myten, som ingen snakker om utenfor bbelen i det hele tatt, merkelig nok hvis han gjorde alt det som bibelen påstår han liksom gjorde...

 

Så jesus er høyst sannsynlig en mytisk person de fant på rundt leierbålene før noen klarte å klore dette ned femti til to hundre og femti år senere... Og gud vet hvor mye som er tillagt og fratrukket av de som satt og skrev dette...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om en person som oppfordrer til barnedrap pga. barn som er motstridige mot foreldre er så mye å se opp til, jeg.

 

Mark 7:9, Luke 12:47, Matt 10:34 for å ta noe. Han var så absolutt ikke den hellige og ufeilbarlige personen mange vil ha det til. Om man tror det er det bare klare tegn på at man aldri har lest bibelen for hva det er, men villig ignorant eller uærlig.

Endret av Halsoy
Lenke til kommentar

Han prøvde å få makt ved å si at han var guds sønn. Etterhvert forsto folk at han bare var en plage så de hengte han.

Så du mener han ikke fikk makten og den stillingen han sa han skulle få ? Hvem er det da to miliarder kristne går i kne for ?

 

WGBGWH.gif

Lenke til kommentar

Hvem er det da to miliarder kristne går i kne for ?

De ber til den største løgnen som noensinne er presentert for menneskeheten... Jesus er en myte funnet på av noen som satt å skrønet rundt et bål, det er bare å sjekke hvor mange versjoner det var av denne skrønen for dette ble kanonisert og det kun var den ene skrøne historien som var "gyldig" det og resten enten døde ut av seg selv eller effektivt ble tatt bort... Det er jo det samme som skjer i dag, men 40 000 fraksjoner pluss av en og samme bok, bortsett fra at det går andre veien, de oppstår vel en ny jesus menighet flere ganger om dagen omtrent, rundt omkring i verden av folk som ikke er enige i tolkningen til andre...

 

Men den jesusen som bibelen skal ha oss til å tro på et høyst sannsynlig en løgn, sydd inn til å passe med fyren som de som tror på orginalen som den kristne skrønene er tuftet på fremdeles flyr og venter på...

 

Alle religioner er skrøner, når skal det gå opp for folk tro?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...