Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kalkulator til R2.


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha eksamen nå den 30.mai. Så lurte jeg på hvilken kalkulator som anbefales til denne eksamen?

Jeg har sett mange plasser at de bruker kalkulator til å regne store regnestykker.

 

Eneste er at den må ikke ha noe slags kommunikasjon.

 

Ps. skal ha eksamen i Fysikk også, om det har noe å si :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Min 10 år gamle Texas TI-83 er i hvert fall mer enn bra nok. Jeg trodde først den ikke var det, men den holder i store mengder.

 

Se i begynnelsen av læreboken du bruker og se hva de anbefaler. :)

 

Det ser ut til at bruk av programvare på PC er mer aktuelt i dag.

Lenke til kommentar

Min 10 år gamle Texas TI-83 er i hvert fall mer enn bra nok. Jeg trodde først den ikke var det, men den holder i store mengder.

 

Se i begynnelsen av læreboken du bruker og se hva de anbefaler. :)

 

Det ser ut til at bruk av programvare på PC er mer aktuelt i dag.

 

Får ikke bruke annet en kalkulator å formelsamling på eksamen, så sto det ingenting om det i boken. Kanskje jeg burde ta kontakt med studieveileder da...

Men finnes det kalkulatorer der jeg kan skrive inn en formel så får jeg opp grafen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Får ikke bruke annet en kalkulator å formelsamling på eksamen, så sto det ingenting om det i boken. Kanskje jeg burde ta kontakt med studieveileder da...

Men finnes det kalkulatorer der jeg kan skrive inn en formel så får jeg opp grafen?

 

Eksamen har to deler - En helt uten hjelpemiddel (tror ikke du får bruke regelbok en gang, men er ikke helt sikker på det) og en hvor du får bruk alt av hjelpemiddel inkludert lærebok, kalkulator og PC, men ikke internett/kommunikasjon.

 

Svaret på siste spørsmål er ja. Det er det en grafisk kalkulator gjør.

 

Hva slags lærebok har du?

 

Jeg bruker Sinus og der er det flere eksempler hvor det blir gjort. Kanskje ikke i R2 boken. Husker ikke. Men i hvert fall i R1. :)

Lenke til kommentar

Får ikke bruke annet en kalkulator å formelsamling på eksamen, så sto det ingenting om det i boken. Kanskje jeg burde ta kontakt med studieveileder da...

Men finnes det kalkulatorer der jeg kan skrive inn en formel så får jeg opp grafen?

 

Ja, dette kalles en grafisk kalkulator. Likevel må du huske på at bærbar PC er tillatt å bruke på eksamen. Geogebra er et gratis program som danker ut enhver kalkulator på å tegne grafer og den slags.

Lenke til kommentar

Ja, dette kalles en grafisk kalkulator. Likevel må du huske på at bærbar PC er tillatt å bruke på eksamen. Geogebra er et gratis program som danker ut enhver kalkulator på å tegne grafer og den slags.

 

Ikke på min type. jeg tar studier å eksamen gjennom Nki, og der er det ikke tillat. Desverre :(

Hadde satt meg inn i geogebra om jeg hadde fått bruke data. men...

 

På vanlige matte og fysikk eksamen er det 2 deler ja.

Bøkerne jeg har til matte forkurs er gjennom nki og fysikk boka er Gyldendal`s bok.

Lenke til kommentar

Kjøp en hvilken som helst kalkulator fra Casio eller Texas som har mulighet til å tegne grafer. Alle har de funksjonene du trenger uansett, men varierer veldig i pris. Hvis du har en lærebok som viser framgangsmåter på kun en av typene, kan det dog være en fordel å ha den kalkulatoren, slik at du slipper å google eller lete i bruksanvisningen etter oppskriften.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Ikke på min type. jeg tar studier å eksamen gjennom Nki, og der er det ikke tillat. Desverre :(

Hadde satt meg inn i geogebra om jeg hadde fått bruke data. men...

 

På vanlige matte og fysikk eksamen er det 2 deler ja.

Bøkerne jeg har til matte forkurs er gjennom nki og fysikk boka er Gyldendal`s bok.

 

Er det en egen forkurseksamen du tar da kanskje?

 

Jeg trodde eksamener gjennom NKI var privatisteksamener og ikke gjennom de direkte?

Lenke til kommentar

Er det en egen forkurseksamen du tar da kanskje?

 

Jeg trodde eksamener gjennom NKI var privatisteksamener og ikke gjennom de direkte?

 

I forkurset het er det vist gjennom de. Var faktisk ikke klar over det, før jeg skulle melde meg opp. For på påbyggning generell studiekompentanse er bare forberedelsene gjennom de, og eksamen er ikke gjennom de direkte.

Men jeg kunne velge hvordan eksamen jeg ville ta, og tenkte det var en fordel å ta den gjennom de, siden det er de eksamenene kurset legger opp til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...