Gå til innhold

Test: Casio GB-6900AA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er batteritiden her? Bluetooth trekker jo rimelig mye strøm, men det er vel derfor rekkevidden er så kort. Det som bekymrer meg litt er den konstante strålingen som kommer fra klokken pga. bluetoothen.

 

BLuetooth trekker jo veldig lite strøm, ihvertfall riktig implmentert. Strålingen er ikke noe problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden her? Bluetooth trekker jo rimelig mye strøm, men det er vel derfor rekkevidden er så kort. Det som bekymrer meg litt er den konstante strålingen som kommer fra klokken pga. bluetoothen.

 

Batteritiden skal være opptil to år, med 12 timers daglig bruk av Bluetooth-sammenkobling mot mobil. Du kan ikke lade opp klokken, men må bytte batteri som på en hvilken som helst vanlig klokke.

 

Står det i artikkelen...

Lenke til kommentar

Forrige klokken jeg hadde var fra Casio, en såkalt Waveceptor som stilte seg selv etter et radiosignal.

Synd klokken var i så dårlig kvalitet. Først ville den ikke stille seg selv, så ble sølvfargen slitt vekk fra plastikkhuset, så den ble beige/grå, omtrent som på billige lekeklokker.

Jeg har behandlet den rimelig pent, og hverken plastikkglasset eller kassen har nevneverdige riper.

1300 kroner var den slett ikke verdt.

 

Nå ser jeg heller etter noe annet enn Casio.

Lenke til kommentar

Noe sier meg at Casio ikke har fast ansatte designere ..

 

Casio kan design. Det er noen av oss som virkelig liker protrekserien for eksempel. At klokken ikke passer like godt for den mest feminine delen av befolkningen kan nok være, men _det_ er ikke negativt for oss andre.

Lenke til kommentar

"En funksjon som kanskje er nyttigere, er at klokken automatisk kan hente riktig klokkeslett fra mobiltelefonen som er koblet til, slik at du slipper å stille inn tiden manuelt."'

 

Etter å ha mistet ferja på grunn av at tidsangivelsen på mobilnettverket en dag var 5 minutt for sent så anser jeg ikke dette som en nyttig funksjon. For å få rett klokke måtte jeg slå av automatisk justering og stille klokka på mobilen manuelt.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Hvordan er batteritiden her? Bluetooth trekker jo rimelig mye strøm, men det er vel derfor rekkevidden er så kort. Det som bekymrer meg litt er den konstante strålingen som kommer fra klokken pga. bluetoothen.

 

Det er blåtann 4.0 (BLE) som brukes mellom klokke og telefon her. Det opererer langt mer effektgjerrig enn BT BR/ EDR. Man oppnår typisk ett år med coincellbatteri.

Lenke til kommentar
Noe sier meg at Casio ikke har fast ansatte designere ..
Casio kan design. Det er noen av oss som virkelig liker protrekserien for eksempel. At klokken ikke passer like godt for den mest feminine delen av befolkningen kan nok være, men _det_ er ikke negativt for oss andre.

 

Casio kan funksjonellt design men designet er ikke pent. Protrekserien er sikkert kjempekjekk dersom du skal på polekspedisjon.

Trenger man virkelig å være blant landets mest feminine dersom man foretrekker en stilren klokke i stedet for det juletreet der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En meter? Er det klasse 3? Normalt sett brukes minimum klasse 2 med rekkevidde ~10m, trodde jeg.

Klassene du refererer til har med utgangseffekt å gjøre. BT4.0 har somregel en range på mellom 5 - 40 meter (Pout=1 mW), spørs på forholdene og hvor bra antenna er.

 

Grunnen til at man har en meter rekkevidde her er mest sannsynlig pga Proximity-profilen. Her setter man en threshold for å utløse alarm. Nå vet jeg ikke hvordan Casio har gjort dette i sin egen app, men lignende apper så kan man justere denne thresholden.

 

Relativt bra batteritid, må jeg si. Forferdelig design tho.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...