Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Hjælp!

Fikk ikke startet min stasjonære maskin i går. Mistenkte strømforsyningen (1200W Chietec), koblet fra og til igjen, ingenting. Byttet til en 650W Thermaltake, fikk indikatorlys på bios/startknapp på HK, men ikke noe reaksjon da jeg trykket på startknappen. Antok den ble for svak, byttet til ny Corsair 1200W.

Alt lyste opp fint, da jeg trykket på startknappen beveget vifta seg 1 cm, og jeg fikk et lite "klikk" fra maskin. Dette gjentok seg et par ganger etter å ha skrudd av/på PSU. Ingen videre indikatorlys som ga meg noen feedback.

Jeg får altså ingen BIOS feedback iht manualen som indikerer feil, ingen POST. Alt stopper før det i det hele tatt har kommet i gang.

 

Hadde litt problemer her for en tid tilbake med bl.a. grilla SSD, så jeg mistenkte fra første stund at PSU hadde tatt kvelden for godt. Det ser ut til å være tilfelle, men hvorfor vil den da ikke starte med ny PSU?

 

Har prøvd å starte med én GPU, men har ikke testet å koble fra andre komponenter som ekstrapaneler, RAM etc. Innspill?

 

Specs;

i7-860

Asus Maximus III Extreme

2xGTX480

Samsung SSD

Corsair XM3 RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke uttale meg om annet enn din Corsair 1200 her, men dersom den forblir på, altså at viften på den surrer, så kan du utelate PSU. Den vifta som beveger seg 1 cm, snakker vi da om PSU eller CPU?

Hehe, litt upresis der. Både CPU og PSU vifta ser ut til å flytte seg 1cm, og et lite "klikk" fra PSU.

 

Har nå prøvd med én rambrikke, byttet mellom forskjellige rambrikker, byttet mellom skjermkort, koblet ut USB-extension, samme resultat.

Lenke til kommentar

Har du mulighet til å låne MB? Før du eventuelt gjør det, så løsne 'litt' på din CPU kjøler. Og da snakker jeg marginalt lite!!! Mulig du har strammet din CPU kjøler for 'thight' selv om det har gått greit til nå. Ikke spørr hvorfor, bare test :grin: Ønsker å eliminere noe her.

Endret av askebeger
Lenke til kommentar

Jeg har en stasjonær som en sjelden gang ikke vil starte. Da må jeg resette BIOS med "clear CMOS"!

Har resatt CMOS, og har dual bios på MB, så har prøvd å bytte mellom disse også, samme resultat.

 

Skal teste stramming av CPU-kjøleren askebeger.. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Etter mye frem og tilbake fikk jeg sendt inn HK og PSU til Komplett. Fikk varene i retur rett før ferien. PSU ble funnet i orden, men svaret jeg fikk på HK var retur avvises da en pin i socket var bøyd.

 

Noen som har erfaringer med tilsvarende tilbakemeldinger fra Komplett? En pin i socket blir da ikke bøyd fra en dag til en annen? :eek: Jeg er fristet til å protestere, men vet ikke om det er verdt bryet for et HK som tross alt er noen år gammelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...