Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan løse en borgerkrig?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har fått en oppgave om borgerkrigen i Syria, der jeg blant annet må si noe om hvordan man kan løse denne borgerkrigen. Jeg har egentlig ingen ideer om hvordan man kan gjøre det, og synes derfor at det er fint med noen ideer.

 

Takker for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjerpings folkens! I et forsøk på å redde tråden fra å bli bare fjas så skal jeg komme med et par forslag:

 

Nøytralisere de kreftene som er kraftigst pådriver for borgerkrigen. Dvs. sette Assad og hans nærmeste og mest loyale medarbeidere ut av spill, f.eks med et attentat. De demokratiske forhandlingene har som kjent ikke ført frem og det er på høy tid å gå til mer drastiske verk. 10-20 liv i landets maktelite er en bagatell sammenlignet med hvor mange sivile som drepes ukentlig.

 

Deretter må man inn med fredssikrende styrker inntil man får stablet seriøse demokratiske politiske krefter på bena og får skrevet ut nyvalg. Den første nye regjeringen blir en slags interrimregjering som må veiledes en del omtrent som i Afghanistan for å få i gang et politisk mangfold og plan for gjenoppbygging og stabilisering av landet. Tidligst ved valg nr 2 bør veiledingen avsluttes og regjeringen bli valgt som første ordentlige regjering.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hei, jeg har fått en oppgave om borgerkrigen i Syria, der jeg blant annet må si noe om hvordan man kan løse denne borgerkrigen. Jeg har egentlig ingen ideer om hvordan man kan gjøre det, og synes derfor at det er fint med noen ideer.

Takker for svar!

 

Har ikke studert noe særlig om borgerkriger generelt, men har min egen mening om saken:

 

Jeg tror viktigste i en krig er at begge parter sitter seg ned ved forhandlingsbordet, og forhandler fram en løsning, framfor det vi ser i dag, nettopp massakre på massakre.

 

JEG ER HELT imot en intervensjon gjennom NATO, da jeg ikke vil se et nytt Afghanistan/Iraq.

 

Ingen her har heller grunnlag for å si at alle de opposisjonelle kreftene i Syria er terrorister, slik Assad regimet påstår. Men det stemmer at det er terrorister blant opprørerne.

 

Atombombe!

 

Så du mener at hundretusener skal bli drept? Du er virkelig trangsynt.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Løsningen blir vel å drepe hverandre. I Syria krigen dreper staten opprørske rebeller fra befolkningen. Befolkningen hater og dreper staten. TADA BORGERKRIG. MAN DREPER HVERANDRE.

 

Borgerkrig i USA. De dreper hverandre helt til den som har flest tropper vinner. Krig handler om å drepe hverandre. Man dreper hverandre helt til det er ikke mer soldater igjen.

 

Ingen som har giddet å blande seg inn i borgerkrigen i Syria enda. USA ville ha hjulpet Syria hvis landet hadde olje. Men Syria har ingen olje og får dermed befolkningen ingen hjelp fra Europa og USA.

 

Vietnam vs USA. USA hadde ikke mer tropper å sende. Derfor brukte de sprøytemidler og kjemiske våpen.

 

USA VS JAPAN. USA hadde ikke mer tropper å sende. BANG BANG TESTING AV ATOMBOMBE BANG BANG.

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...