Gå til innhold

Intels nye toppsjef: ? PC-en er ikke død ennå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ikke helt hvorfor PC-en er døende.., den neste konsollene ser bare ut som noe piss, så får satse på at dette er helt feil.
Er vel mer konkurransen fra nettbrett og mobil han prater om.

 

Mens noen andre for ikke lenge siden sa at nettbrett ville dø ut, såvidt jeg husker.

Lenke til kommentar

Kan det ha noe å gjøre med at andelen mennesker som gidder å bry seg med å oppgradere produktene sine er forsvinnende liten? Den jevne forbruker oppgrader ikke maskinene sine, de kjøper et nytt produkt så fort de opplever at sitt nåværende produkt ikke strekker til, eller det rett og slett har kommet noe nytt og interessant nok produkt på markedet.

 

At mobil og nettbrett tar over i forbrukermarkedet er en naturlig konsekvens av de disse produktkategoriene rett og slett er mer praktisk for folk flest som har et relativt enkelt bruk og behov.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg elsker min samsung S3, og sitter og leser dette på min mini-bærbare med 12,1" skjerm.. Men skal jeg gjøre noe fornuftig arbeid så tyr jeg absolutt fremdeles til min stasjonære. Med 21" skjerm, fullt tastatur og overlegen kraft så er den et soleklart valg hvos jeg skal gjøre noe fornuftig kontorarbeid..

 

Mobile enheter er fine til å lese emails, lese avisen og som nødløsning hvis du må få sendt en epost eller sjekke et dokument når du er på reisefot, ikke noe mere.. ipad/nettbrett er også fine til å presentere dokumenter på..

 

Men ser ikke at PC'en skulle føle seg truet den nærmeste fremtiden.. Eneste området den har konkuranse er spillfronten.. Men med knalldyre utviklingsutgifter så tror jeg det blir lengre mellom de rene spillkonsollene.. Blir vel heller en utvisking av grensene mellom konsoll/pc.. Men stor skjerm og fullt tastatur og mus kommer alltid til å være en vinner på arbeidsplassen..

Lenke til kommentar

Når man får bra dockingstasjoner og nettbrett som er kraftige nok til å erstatte desktops, så kan jeg se at desktops forsvinner. Kaller vi det likevel ikke for PC? Er jo en PC som er docka, nettbrett eller ei.

 

Og jeg ser for meg hvor kjipt det blir med sikkerhet på arbeidsnettet når alle drar med seg jobb-PCen hjem for videre bruk på hjemmenettet og andre plasser, og drar med seg virus og alt som verre er. :(

 

EDIT: Uansett, bra med en sjef som IKKE tror PC er i ferd med å dø ut.

Endret av Zodihax
Lenke til kommentar
Ser ikke helt hvorfor PC-en er døende.., den neste konsollene ser bare ut som noe piss, så får satse på at dette er helt feil.
Er vel mer konkurransen fra nettbrett og mobil han prater om.

Nettbrett og mobil kan ikke konkurrere med desktop når det kommer til f.eks dokumentskriving, excel osv.

 

Lenke til kommentar

Mannen i gaten velger kanskje en tablet ovenfor pc, når alt han skal gjøre er å surfe på nettet og lese e-post. Man trenger ikke lengre en kraftig pc for å surfe på nettet. Men PC-en er ikke død av den grunn. Det vil alltid være et stort marked for PC-er for bedrifter, spill- og tech interesserte. Hvis man skal faktisk få noe gjort er det forsatt pc som gjelder. Forstår ikke hvordan noen engang våger å si at PC-en er død.

Lenke til kommentar

Ingen som er enig i at vi kommer til å få kraftige nok nettbrett til å erstatte stasjonære PC-er? At det ikke går an å jobbe med dokumenter med nettbrett er (i fremtiden) bare tull, når vi har gode dockingstasjoner stående rundt. En hjemme med mekanisk tastatur og god mus, og en på jobb med mekanisk tastatur og god mus. Og selvfølgelig flere gode skjermer begge plasser.

Lenke til kommentar

Nettbrett og mobil kan ikke konkurrere med desktop når det kommer til f.eks dokumentskriving, excel osv.

 

Det sa jeg heller ikke :) Men en gang i fremtiden håper jeg å komme hjem og bare putte mobilen min i dockingstasjonen og vips, så har jeg en fullverdig PC koblet til tastatur og mus.

Lenke til kommentar

Mannen i gaten velger kanskje en tablet ovenfor pc, når alt han skal gjøre er å surfe på nettet og lese e-post. Man trenger ikke lengre en kraftig pc for å surfe på nettet. Men PC-en er ikke død av den grunn. Det vil alltid være et stort marked for PC-er for bedrifter, spill- og tech interesserte. Hvis man skal faktisk få noe gjort er det forsatt pc som gjelder. Forstår ikke hvordan noen engang våger å si at PC-en er død.

Mannen i gata kjøpet pc for 4 år siden, den fungerer fint. I fjor kjøpte han ny mobil da den gamle var sløv eller ble dårlig i år kjøper han nettbrett for å lese facebook mens det er reklame.

Spiller han kjøper han ny pc neste år siden spillkravene øker pga nye konsoller, om ikke kjøper han ny pc om to år.

 

Et nettbrett er håløst å skrive på. dette kan til en grad løses med ekstra keyboard, da får du noe som ligner på en netbook men lettere.

Har du veldig enkele behov, dvs ikke bruker noen andre programmer funker dette imidlertid regner jeg med at 90% av de som har nettbrett også har pc.

 

Lenke til kommentar

Ingen som er enig i at vi kommer til å få kraftige nok nettbrett til å erstatte stasjonære PC-er? At det ikke går an å jobbe med dokumenter med nettbrett er (i fremtiden) bare tull, når vi har gode dockingstasjoner stående rundt. En hjemme med mekanisk tastatur og god mus, og en på jobb med mekanisk tastatur og god mus. Og selvfølgelig flere gode skjermer begge plasser.

Ja det funker sikkert, du vil også ønske et godt keyboard på den så du kan bruke den som en bærbar. plutselig har du en ultrabook og da er jeg ening med deg, ultrabook i ulke formater kommer trolig til å bli den vanligste pcen, nettbrett kommer til å fylle en annen rolle, blir trolig mye brukt av alle de som ikke jobber på kontor da den kan brukes mens du holder den i hånden.

Lenke til kommentar

For noen få år siden var det fokus på at vi kaster for mye av elektronikken som ville fungere i mange år enda

 

Da er en stasjonær pc ypperlig måte å til å være lit miljøvennlig med pc som kan oppgraderes men i dag betyr det visstnok ingen ting lenger

 

Litt pussig at utviklingen på denne måten går mot det som var fokus for ikke så lenge siden

 

vel litt hensyn tar man da , hvis elektronikken blir resirkulert .

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

PC er ikke døende. Den blir bare desimert p.g.a andre løsninger som erstatter. Alt var PC før, det var ingen andre alternativer, men sånn blir det ikke lengre. Jeg tipper at PC-markedet vil stabilisere seg etterhvert. Det kan også være at man får flere forskjellig dingser, bare disse oppdaterer hverandre uten egen inngripen.

Mitt behov vil alltid være å benytte en stasjonær PC også. Jeg trenger følgelig flere dingser.

De som skal svette mest er trolig Microsoft. De har foreløpig ikke den bredden inn i andre markeder enn PC, og stordriftsmarkedet.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...