Gå til innhold

Støydempende hodetelefon


Anbefalte innlegg

Har 10000km+ i fly pr mnd og tror det er på tide og kjøpe meg noen støydempende hodetelefoner, men er litt usikker på hvilke.

 

Har lest rundt om på tester av div og mange mener Bose sine som de beste på støydemping. Likte utseende på Klipsch sine M40, men leser om de at mange har problemer med akkurat støydempingen slutter og virke etter en stund og jeg gidder ikke risikere å må reklamere flere ganger i året...

 

Så, er Bose sine de beste på støydemping? Skulle gjerne teste selv, men tror ingen vil låne meg 4-5 forsjellige ut på en flytur for testing så håper noen her kan gi meg svar :)

 

Mvh

 

Kjetil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig de ikke passer alle ører:

 

http://www.diskusjon...

 

 

 

 

Forøvrig svært god omtale:

http://www.lydogbild...quietcomfort-15

 

Leste den der, men har hørt på Bose i butikk en stund og fikk ikke dotter i ørene ;) Har bare ikke prøvd de i de riktige omgivelsene som på fly.

 

Sett den omtalen der i Lyd og Bilde og andre plasser også, den er noen år gammel, men kan hende det fremdeles ikke er noen konkurrenter på det nivået... ;)

Lenke til kommentar

Da er det ikke så mye å lure på... bare vær oppmerksom på at de ikke kan brukes uten batterier (gir ikke lyd).

 

Er et lite minus det, men skal bare brukes på fly og må prøve og huske på alltid og ha ekstra batteri i PC veska ;) ellers har jeg andre propper/hodetelefoner jeg bruker :)

Lenke til kommentar

Bose = best støydemping

UE6000 = best lyd, kan brukes uten den aktive støydempingen aktivert (og det er faktisk i denne modusen lyden er best)

 

Er best støydemping jeg er ute etter siden jeg har andre som spiller bedre på lyd, så Bose ligger at til innkjøp tror jeg ;)

Lenke til kommentar

Ja, om støydemping er viktigst er det Bose QC15 som gjelder. Du skal imidlertid ikke være for sikker på at du har hodetelefoner som spiller bedre enn UE6000, de er nemlig

uten den aktive støydempingen aktivert.

 

Tror mine Grado PS500 spiller bedre enn UE6000, men jeg har jo ikke hørt UE6000 da ;) DT770'ene vet jeg ikke, er vel kanskje i samme klasse som UE6000.

 

Ligger uannsett ann til et sett Bose nå om ingen andre forslag kommer inn ;)

13 timers flytur på søndagen så skal være i hus til da :)

Lenke til kommentar

Kjøpte selv ett Parrot Zik etter å ha sammenlignet mot QC15 og AKG NC 495. Bose vinner hakket bedre på støykanselleringen og på batteritid men grunnet lyd og funksjoner valgte jeg ett Zik sett.

 

Omtale fra Innerfidlity:

 

http://www.innerfidelity.com/content/elegant-and-complex-parrot-zik-bluetooth-noise-canceling-headset

 

Men tror kanskje ett Bose sett er veien å gå for din del mtp. flygelengde :) QC15 må være det mest behagelige settet jeg har hatt på hodet, perfekt for eviglange turer!

 

Dersom du har en soundgarden i nærheten kan du alltids stikke innom å teste ut disse settene som føres der.

 

Har selv ett Grado SR325is, og det er jo i en egen klasse lydmessig. Men dette er jo ubrukelig utenfor stua mtp lydlekkasje alle veier.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Kjøpte selv ett Parrot Zik etter å ha sammenlignet mot QC15 og AKG NC 495. Bose vinner hakket bedre på støykanselleringen og på batteritid men grunnet lyd og funksjoner valgte jeg ett Zik sett.

 

Omtale fra Innerfidlity:

 

http://www.innerfidelity.com/content/elegant-and-complex-parrot-zik-bluetooth-noise-canceling-headset

 

Men tror kanskje ett Bose sett er veien å gå for din del mtp. flygelengde :) QC15 må være det mest behagelige settet jeg har hatt på hodet, perfekt for eviglange turer!

 

Dersom du har en soundgarden i nærheten kan du alltids stikke innom å teste ut disse settene som føres der.

 

Har selv ett Grado SR325is, og det er jo i en egen klasse lydmessig. Men dette er jo ubrukelig utenfor stua mtp lydlekkasje alle veier.

 

Får ikke mulighet til og høre på Zik sitt sett før jeg skal ut og fly, etter grubling i dag blir det nok Bose sitt siden de er best på støyreduksjon ifølge de fleste.

Takker for alle svar.

 

Ang. Grado er de i en egen klasse ja, best på stuen en rolig kveld ;-)

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vil heller anbefale passiv støydemping. Da får du bedre lyd, mindre å dra på og ikke minst ikke enda en dings du må lade før du legger ut. Jeg var på utkikk etter akkurat det samme som deg. Kjøpte derfor Bose sine halvåpne.

 

Brukte de på en tur før jeg fikk nok og heller kjøpte meg kvalitetspropper fra Shure som har minst like bra støydemping. Og ikke nok med at de tar den jevne flyduren. Men de demper også bedre ettåring som sitter å skriker i setet forran deg.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt ett sett med SE315 før, men når de visst nok ikke tålte å bli vasket i vaskemaskin så prøvde jeg bose. I og med at det ikke fallt i smak gikk jeg ett par hakk opp fra SE315 til SE535.

 

Har vært veldig fornøyd med de. Må si det er mye lettere å dra på de en Bose headsettet.

Lenke til kommentar

Passiv demping er ikke i nærheten av hva aktiv demping kan få til, har de siste årene reist godt over 200000km med musikk propper og prøvt klokker også. Det er flyduren jeg skal ha til livs nå og da er nok aktiv den eneste veien og gå.

 

Beats fra Dr.Dre var ute av kampen etter ca 1 minutts pineløs lytting, ikke mye godlyd for pengene der....

 

Var utsolgt for Bose hjemme før jeg reiste nå, så måtte reise nok en gang uten, men blir nok og finne et par i løpet av noen uker :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...