Gå til innhold

Tekst vurdering uenighet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å si uten å vite hvilket klassetrinn du er på og hva oppgaven egentlig spurte om..

 

Edit: Jeg antar du går 3.klasse på vgs? (tredjeklassinger på barnetrinnet skriver ikke slike tekster!?) Retningen og trinnet du er på er av betydning for hvordan du tolker svaret mitt.

 

Jeg er ingen norsklærer, men språket ditt er tungt å lese, og du har flere grunnleggende feil. Deriblant mangel på stor forbokstav, og/å-regler, viss/hvis og noen feil i bruk av tid. Du refererer også til noe ukjent: "Der står det om ei eller annen gudinne som brakte denne sykdommen inn i verden vår." Dette er fyfy og forvirrende!

 

Personlig tror jeg din lærer har vært grei med deg, om du fikk karakter 4 på denne teksten, om du er på 3. trinn, slik jeg tok utganspunkt i.

Endret av steinrawr
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teksten har relativt mange skriftlige feil og er litt tung å lese. Den flyter ikke like bra som et kåseri skal, men du har fått med en del typiske kjennetegn for kåseri og da ender du opp med en firer.

 

Det kan ofte virke som om man har skrevet en bra tekst helt til man leser den etter en stund. Les gjerne kåseriet ditt på nytt om noen år og da kommer du til å tenke: "Skrev jeg seriøst dette her?".

Lenke til kommentar

Ikke bare er teksten tung å lese, men den egner seg dårlig til muntlig fremførelse.

 

 

Oppå det hele synes jeg ikke det ligner mye på kåseri. Du overdriver og prøver deg på ironi, men det hjelper egentlig ganske lite, for hva du egentlig mener kommer ikke godt frem. Jeg savner også en litt mer tydelig avslutting, for det eneste jeg sitter igjen med etter å ha lest teksten er: Hva var poenget med den?

 

3,8 for denne teksten er slett ikke ille.

Endret av Neppe
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...