Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med bluescreen og blinkendeskjerm


Anbefalte innlegg

Hei!

 

I det siste har jeg hatt en del problemer med min pc. Det som skjer er at skjermen blinker og noen ganger blir svart etter jeg starter spill, eller noen ganger helt tilfeldig. Dette skjer helt tilfeldig og det er helt tilfeldig hvor ofte og hvor mange ganger på en dag. Jeg kan også få bluescreen etter dette, men ikke hver gang. ( Bluescreen koden: 0x00000116. Vet ikke om dere trenger resten av koden )

 

Skjermen deler seg også noen ganger, ikke bare på midten men på tilfeldige steder.

 

Jeg må også ofte starte pcen på nytt for hånd når skjermen blir svart, lyden i spiller feks klikker også helt når skjermen blinker.

 

Har noen peiling på hva som kan være feil? Om det er skjermkortet eller hovedkortet? De jeg har snakket med har ihvertfall trodd at det er Skjerm eller hovedkort.

 

 

 

 

Specs på pcen:

 

Intel core I5 2500

MSI P67A-GD65 B3, Socket-1155

8GB RAM

XFX Radeon HD 6970

60 GB SSD

1TB Harddisk

 

Takker for svar! :) Hvis det er noe mer dere trenger å vite så bare spytt ut:D

Endret av Henrik Martinsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Feilen er en kortfeil, så det tyder på at skjermkortet er defekt eller at noe på hovedkortet knyttet til skjermkortet er defekt. Hadde startet med å teste nytt skjermkort, om du vil knote med det selv, men ellers er det å få den inn på service. XFX har gode garantier og pleier være bra. Er mer skeptisk til MSI, men foreløpig umulig å si om det er skjermkort eller hovedkort.

 

Test med et annet skjermkort. Løser det feilen, er det skjermkortet som er defekt. Fortsetter feilen, er det hovedkortet som er defekt.

Lenke til kommentar

Feilen er en kortfeil, så det tyder på at skjermkortet er defekt eller at noe på hovedkortet knyttet til skjermkortet er defekt. Hadde startet med å teste nytt skjermkort, om du vil knote med det selv, men ellers er det å få den inn på service. XFX har gode garantier og pleier være bra. Er mer skeptisk til MSI, men foreløpig umulig å si om det er skjermkort eller hovedkort.

 

Test med et annet skjermkort. Løser det feilen, er det skjermkortet som er defekt. Fortsetter feilen, er det hovedkortet som er defekt.

 

Takk for rask svar! Skal prøve det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...