Gå til innhold

Jobbe lørdag 18. Mai, Tilegg ?


Anbefalte innlegg

Jeg jobber bla. deltid på en bensisnstasjon hvor de spurte om jeg kunne jobbe 17.18.19. mai jeg vet det er tilleg på 17. og 19. mai men har også noen her i huset som sier det er tillegg på alle jobber på 18.mai etter klokka 12:00 eller 15:00 avhenging av åssen bedriften fungerer.

 

Er tilleg den dagen her påbudt for bedrifter hele dagen eller etter visse klokkeslett ? Eller er det bare en sånn dag som er såpass nærme andre helidager og midt i en langhelg så bedrifter/firmaer velger og gi tilegg ?

 

De er litt gjerrige på slike ting der jeg jobber og tar seg fort nytte av min uviten og ikke gir meg tilleg om jeg spør selv. ( dvs at jeg viser dem at jeg ikke vet helt hva jeg har krav på )

 

Usikker på hva jeg har krav på men vet hvertfall at jeg får 100 % 17. og 19. Mai + i dag.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Praksisen varierer etter om du er tilknyttet tariffavtale osv.

 

Mange steder praktiserer tillegg på dager som er klemt mellom to helligdager, men vet ikke hvor utbredt det er. Jeg har ihvertfall alltid ansett 18.mai som en normal arbeidsdag. Spesiellt når jeg kun var deltidsansatt.

Lenke til kommentar

jeg får 100% hele dagen 19.mai , Men det har kanskje noe og si at jeg jobber fra 15:00 til 20:15

 

har foresten arbeidsgiver lov til og bare betale for et kvarter ? Har hørt noe om at man skal ha betalt for hver påbegynte halvtime, vet ikke om dette er en regel på alle arbeidsplasser derfor jeg spørr, Siden vi får betalt for 6,25 timer ( vanlig helgvakt ) dvs at nr 1 er på jobb 08:45 for og gjøre klart til åpning 09:00 og nr 2 jobber fra 15:00 til 21:15 siden det tar ca 15 minutter og stenge etter 21:00 siden vi gjør noen av stengerutinene allerede klokken 20:00

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

jeg får 100% hele dagen 19.mai , Men det har kanskje noe og si at jeg jobber fra 15:00 til 20:15

 

har foresten arbeidsgiver lov til og bare betale for et kvarter ? Har hørt noe om at man skal ha betalt for hver påbegynte halvtime, vet ikke om dette er en regel på alle arbeidsplasser derfor jeg spørr, Siden vi får betalt for 6,25 timer ( vanlig helgvakt ) dvs at nr 1 er på jobb 08:45 for og gjøre klart til åpning 09:00 og nr 2 jobber fra 15:00 til 21:15 siden det tar ca 15 minutter og stenge etter 21:00 siden vi gjør noen av stengerutinene allerede klokken 20:00

 

lurer litt på det her jeg og, siden jeg alltid har ført feks. 7,75 timer osv

 

Kanskje det gjelder bare på "sluttsummen" får måneden? feks 30,15t blir til 30,5 eller noe

Endret av Alekpowah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...