Gå til innhold

Tannhelse - luftforsvaret


Anbefalte innlegg

Min store drøm er i bli pilot i luftforsvaret. Jeg er topp motivert, har godt syn, er flink på skolen osv. Men jeg har et problem, tror jeg. Da jeg var rundt 11 år brakk jeg fortannen min i en ulykke. Denne ble fikset og jeg har ikke noe problemer med den i dag. Noen som vet om dette kan være diskvalifiserende? (har aldri hatt hull). Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal det være et problem?

 

Fordi ting som rotfyllinger kan gi luftbobler som huser et annet lufttrykk enn det du kanskje vil oppleve i 10.000 meters høyde.

 

Men det skal ikke være noe problem. Jeg spurte tannlegen min før jul fordi jeg selv fikk en fylling-ish og hun sa det helst var aktuelt for de eldre behandlingsmetodene. Dagens fyllinger er frie for luftbobler og andre ting.

 

Selv skal jeg på opptak til sommeren og det er satt av en hel dag hos tannlegen så vil fortsatt anta at det er viktig.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om det er helt likt ved å bli pilot, men fikk selv nedsatt allmennhelse på grunn av astma som barn. Måtte dra til fastlege og ta astma test + utvidet allmennhelse sjekk, for å så sende det inn til VPV for å få gjort om allmennhelse karakteren.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg om det er helt likt ved å bli pilot, men fikk selv nedsatt allmennhelse på grunn av astma som barn. Måtte dra til fastlege og ta astma test + utvidet allmennhelse sjekk, for å så sende det inn til VPV for å få gjort om allmennhelse karakteren.

Så det fikk ingen konsekvenser for deg?
Lenke til kommentar

Så det fikk ingen konsekvenser for deg?

 

Fikk ingen konsekvenser for meg, bare jeg kunne dokumentere at alt var bra.

Men virker som at man må dokumentere velstanden for "hele karakteren", jeg fikk nedsatt allmennhelse til 7 på grunn av astma, men for å få karakteren opp til 9 igjen så måtte jeg dokumentere hele min allmennhelse ikke kun astmaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...