Gå til innhold

Slippe vekter i gulvet?


Anbefalte innlegg

Skal begynne på et treningsprogram som innebærer en del tunge base øvelser som markløft, og olympiske øvelser som clean and press og Snatch. Er det dårlig gym etikette av meg å "dunke" vektene eller slippe vektene i gulvet når jeg er ferdig med et sett??

 

Noen som har erfaring med disse øvelsene som kan si hva de mener takk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Imo er det dårlig gym etikette av deg å slippe vektene for andre, men når du skal trene clean and press og snatch så må du jo slippe vektene !

Jeg er også helt innenfor å slippe vektene på markløft, å gjør det selv der jeg trener, selv om jeg får en del stygge blikk av det. Pleier dog legge et par yoga-madrasser under selve vektene så det ikke blir for mye støy.

Lenke til kommentar

Skal begynne på et treningsprogram som innebærer en del tunge base øvelser som markløft, og olympiske øvelser som clean and press og Snatch støt og rykk. Er det dårlig gym etikette av meg å "dunke" vektene eller slippe vektene i gulvet når jeg er ferdig med et sett??

 

Noen som har erfaring med disse øvelsene som kan si hva de mener takk..

Først og fremst.

 

For det andre; Ja, det er dårlig gym-etikette så lenge dette er et senter som ikke har platt og skiver som er laget for å bli slippet i gulvet. Har du peiling på hvordan du utfører øvelsene? Har noen lært deg disse? Crossfit?

 

For det tredje:

Du kan bare glemme å trene med tunge vekter i olympiske øvelser uten å kunne kaste vekter i gulvet. De som mener det motsatte har åpenbart aldri rykket tunge vekter.

Lenke til kommentar

Først og fremst.

 

For det andre; Ja, det er dårlig gym-etikette så lenge dette er et senter som ikke har platt og skiver som er laget for å bli slippet i gulvet. Har du peiling på hvordan du utfører øvelsene? Har noen lært deg disse? Crossfit?

 

For det tredje:

Du kan bare glemme å trene med tunge vekter i olympiske øvelser uten å kunne kaste vekter i gulvet. De som mener det motsatte har åpenbart aldri rykket tunge vekter.

 

Hvilke treningsentere har tilrettelagt for olympisk vektløfting sats og elixia??

Endret av Lackland
Lenke til kommentar

Hvilke treningsentere har tilrettelagt for olympisk vektløfting sats og elixia??

Nesten ingen treningssentere har tilrettelagt for dette. Det er heller et unntakstilfelle, så du burde ringe å høre. Det er nok større sjangs på treningssentre som ikke tilhører en kjede.

Utifra hva du skriver i denne tråden fraråder jeg deg egentlig fra å drive med olympiske løft. Det er ikke noe du burde drive med med mindre du har skikkelig peiling, eller har blitt lært av noen som har skikkelig peiling. Den første kommer (nesten) aldri uten den andre.

 

Hvor er du fra, forresten? Det kan være at det finnes en vektløfterklubb i nærheten. Der kan du kaste vekter så mye du vil + kompetanse fra erfarne folk.

Lenke til kommentar

Nesten ingen treningssentere har tilrettelagt for dette. Det er heller et unntakstilfelle, så du burde ringe å høre. Det er nok større sjangs på treningssentre som ikke tilhører en kjede.

Utifra hva du skriver i denne tråden fraråder jeg deg egentlig fra å drive med olympiske løft. Det er ikke noe du burde drive med med mindre du har skikkelig peiling, eller har blitt lært av noen som har skikkelig peiling. Den første kommer (nesten) aldri uten den andre.

 

Hvor er du fra, forresten? Det kan være at det finnes en vektløfterklubb i nærheten. Der kan du kaste vekter så mye du vil + kompetanse fra erfarne folk.

 

Oslo

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Magnat på Skøyen har løfteplatting og utstyr fra Eleiko. Der kan du kaste litt rundt deg. Ellers er det en relativt nyoppstartet løfteklubb på Lørenskog. Vet ikke hvor aktiv den er. Olympiatoppen kan være et alternativ, men da må man nesten anta at du er spesielt interessert ...

Lenke til kommentar

Lørenskog AK er 40 år gammel, og meldte seg inn i vektløfterforbundet i utgangspunktet for at en dude som trener der skal får være med på vektløfterkonkurranser. Og man skal heeelst ha postadresse lørenskog for medlemskap :p Men skader ikke å prøve, de har sikkert masse å lære bort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...