Gå til innhold

NetCom lanserer "fastpriskontantkort"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ringepriser-ORG.300x169.jpg

Nå blir det lettere å holde oversikt over forbruket for kontantkortkundene.

 

NetCom lanserer "fastpriskontantkort"

Talkmore-kundenes mulighet til å forhåndsbetale fastprisabonnementene med kredittkort. Denne muligheten er imidlertid ikke aktuell for de mange kontantkortkundene som ikke er kredittverdige.

 

FEIL!

 

Sitat fra talkmore.no:

 

"Du vil ikke motta faktura, og slipper kredittsjekk i bestillingsløp"

 

https://www.talkmore.no/betaling.html

Endret av BNils1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Faller

 

Dette ligner, men Telenor Komplett Kontroll er ikke et kontantkort eller forhåndsbetalt abonnement. Her blir du automatisk trukket et fast beløp hver måned. :)

 

@madsc90

 

Forskjellen er i hovedsak at du kan kjøpe/fylle på dette kontantkortet i kiosker og butikker. :)

 

@BNils1

 

Da har Talkmore tydeligvis endret på dette uten å si ifra til oss. Takk for tips! :)

Lenke til kommentar

Hva i all verden? Telenor Komplett Kontroll har vært på markedet i mange år ? i tillegg til at de denne måneden oppgraderte disse: http://www.telenor.n...obilabonnement/

 

Dette var slett journalistarbeid.

 

Hei,

 

Forskjellen er altså at Telenor Komplett Kontroll er et "vanlig" abonnement (riktignok med visse kostnadsbegrensninger), mens NetCom Fastpris Kontant er et kontantkort. Velger du førstnevnte får du en løpende månedspris, og velger du sistnevnte må du aktivt fylle på med nye pakker når du har brukt opp det du har kjøpt - for eksempel ved å kjøpe et påfyllingskort i butikken. :)

Lenke til kommentar

@Faller

 

Dette ligner, men Telenor Komplett Kontroll er ikke et kontantkort eller forhåndsbetalt abonnement. Her blir du automatisk trukket et fast beløp hver måned. :)

 

Ja, du blir automatisk trukket, men du får ikke brukt mer enn den saldoen man har tilgjengelig, noe som er samme prinsipp som et kontantkort. Det er flere likheter mellom et kontantkort og Komplett Kontroll enn et abonnement.

 

Prinsippet mellom Netcoms nye "tilbud" og Komplett Kontroll fra Telenor er i grunnen like. Man fyller på et beløp per måned, og når man er tom kan man fylle på mer. Jeg tolker nesten dette som reklame for Netcom uten at jeg skal si at det faktisk er det, men det er lov å gjøre litt mer research ;)

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Hva i all verden? Telenor Komplett Kontroll har vært på markedet i mange år ? i tillegg til at de denne måneden oppgraderte disse: http://www.telenor.n...obilabonnement/Dette var slett journalistarbeid.
Hei,Forskjellen er altså at Telenor Komplett Kontroll er et "vanlig" abonnement (riktignok med visse kostnadsbegrensninger), mens NetCom Fastpris Kontant er et kontantkort. Velger du førstnevnte får du en løpende månedspris, og velger du sistnevnte må du aktivt fylle på med nye pakker når du har brukt opp det du har kjøpt - for eksempel ved å kjøpe et påfyllingskort i butikken. :)

 

Her bør du sjekke fakta litt nøyere, mister "journalist". Telenor Komplett Kontroll fungerer på samme måte ? når du er "tom" på saldoen, kan du gå på Narvesen og kjøpe kontantkort og fylle på igjen. I tillegg kan du kjøpe datakort hos forhandler som gir deg en viss mengde surf pr. måned til en forhåndsbetalt pris.

Lenke til kommentar

Ja, du blir automatisk trukket, men du får ikke brukt mer enn den saldoen man har tilgjengelig, noe som er samme prinsipp som et kontantkort. Det er flere likheter mellom et kontantkort og Komplett Kontroll enn et abonnement.

 

Prinsippet mellom Netcoms nye "tilbud" og Komplett Kontroll fra Telenor er i grunnen like. Man fyller på et beløp per måned, og når man er tom kan man fylle på mer. Jeg tolker nesten dette som reklame for Netcom uten at jeg skal si at det faktisk er det, men det er lov å gjøre litt mer research ;)

 

 

Mvh Faller

 

Synd for meg at du velger å tolke det slik, for det er selvsagt ikke hensikten. Enig at Telenor Komplett Kontroll ligner på et kontantkort, men når det ikke anses å være det - ei heller definert som kontantkort av Telenor - synes jeg ikke det er riktig å sammenligne med dette. Telenor Komplett Kontroll og NetCom YoungTalk er derimot sammenlignbare, og her er det jo ingen tvil om at Telenor er det billigste alternativet. ;)

Endret av V. Haugen
Lenke til kommentar

Klart jeg tolker informasjonen som blir skrevet, og det er ikke alltid man er enig vinklingen til artikkelforfatter. Det er ikke første gang, og heller ikke siste gang antar jeg.

 

At Telenor og Netcom definerer en tjeneste forskjellig betyr ikke at prinsippet mellom de to tjenestene er forskjellige. Kun hvordan leverandørene ser på den faktiske tjenesten de leverer i sitt eget perspektiv.

 

Tydeligvis ser "knigten" og jeg på saken fra lik vinkel, og du ikke gjør det. Men jeg legger saken min død herfra siden vi åpenbart ikke kommer til å være enige om denne saken uansett standpunkt og argumentering.

 

 

Mvh Faller

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forskjellen er vel at ein med Komplett Kontroll _må_ betale ein fast sum i månaden, men med NetCom si pakke kan ein fylle på når ein vil.

Er vel óg enklare å justere størrelse på pakken med kontantkort. Veit ein at ein har behov for ei større pakke ein månad, så kan ein kjøpe det, utan å måtte betale for grunnpakka ein abonnerer på i tillegg.

Det er iallfall sånn eg tolker det.

Lenke til kommentar

Fint abbonement om man er fast bruker, ikke vil binde seg og få fakturaer, men likevel ønsker å ha et fast månedsbeløp/kvote å forholde seg til, og at det faktisk er mer fornuftig for kunden å fra til en fysisk butikk og kjøpe sitt påfyllingskort fremfor å ha efaktura i nettbanken som også kan bli billigere i bruk ...

 

For meg og mine følelser nå så ville jeg heller gått for et standard kontantkort fremfor noe sånt som det her om jeg absolutt skulle hatt et kontantkort, da en kan fordele bruken utover 12 mnd istedet for kun 1 mnd, siden kontantkortet ikke blir deaktivert før det har gått 12 mnd siden siste påfylling. All bruk over dette så lønner det seg heller å gå for et månedsbasert abbonement uten binding.

 

Angående rimeligste abbonement mulighet så mener jeg at Tele2 sheriff fremdeles skal være mulig å bestille, men kun via telefon til kundeservice hos Tele2. Ser at abbonementet ikke er mulig å finne via nettsidene lenger. Der skal de 170 kr per måned i bruk man får inkludert være fjernet, men at man heller får inkludert bruk av tale på 130 minutter, 90 sms og dataforbruk har gått ned fra 12,-/mb til 0.99 kr.

 

(kilde)

http://www.tele2.no/...rvice/2760.html

 

Selv bruker jeg netcom fastpris medium og betaler 199,-/mnd for 400 min/sms/data. Det mener jeg er en ok pris å forholde seg til. Man får dobbelt så mye av alt i forhold til kontantkort fastpris med samme sum.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...