Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er 25, hun er 17. Hva skal jeg gjøre?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en på 25 år som er i en litt vanskelig situasjon. Jeg har hjulpet ei venninne av meg med forskjellige problemer, problemer som har knyttet oss nærmere. Hun ble utsatt formen hendelse som har ødelagt/forandret livet hennes i form av bruk av narko og selvmordstanker. Vi har intens arbeidet sammen for å få henne på rett kjør. Nå har hun vært over en måned fra rusmiljøet. hun sier at hun har det bra hos meg og klarer å se framover. I den tunge tiden hr det vært mye snakking og generelt god kjemi. Vi har møttes en del, laget mat og sett film sammen. Jeg har holdt rundt henne, vi har klemmer hverandre osv. En dag kom det et kyss inn i bildet.. Og det har fortsettet de andre dagene hun har vært her. Hun er 17 år, men moden for sin alder..... Jeg får stadig høre at jeg ser ung ut for min alder, og er på et mentalt stadie som en 20 åring.

 

Jeg veit ikke hva jeg gjør videre! Vi er jo på 2 forskjellige stadier av livet, men ting har liksom truffet så bra. Jeg er veldig glad i henne, men redd for hva hun kan finne på om jeg velger å ikke bli kjæresten hennes. Men hennes sak har knyttet oss veldig sammen. Jeg er svært usikker på hva jeg gjør. Forslag?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke bli noens kjæreste for noen andre en din egen skyld. Det å "ta ansvar" for andre på den måten når du ikke er helt sikker er et sjansespill med dårlige odds for deg selv. 8 år er ikke stor aldersforskjell i det lange løp. Hadde du vært sikker på hva du ville så hadde du visst at det ikke gjorde noe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg veit ikke hva jeg gjør videre! Vi er jo på 2 forskjellige stadier av livet, men ting har liksom truffet så bra. Jeg er veldig glad i henne, men redd for hva hun kan finne på om jeg velger å ikke bli kjæresten hennes.

 

Du bør heller spørre deg hva hun kan finne på om du blir kjæresten hennes. Hvis du har vært en omsorgsperson som har vært avgjørende for at hun har holdt seg unna narkotika, bør du kanskje ikke bli sammen med henne på den måten. Med all den balasten hun har for øyeblikket, kan det fort gå dårlig og kanskje bidra til at hun faller tilbake til gamle uvaner. Stabilitet er bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Dette alder tullet er latterlig, så lenge dama er over 16 har det NULL si om man er 24 eller 35.

 

Neida, fordi kjæresteforhold baserer seg jo utelukkende på sex. Det er det du sier, sant?

Lenke til kommentar

Du skal ikke bli sammen med en person for og forsvare dem mot noen andre eller seg selv , Når man velger og gå inn i et forhold skal man gjøre dette kun med tanke på seg selv og hva en selv vil og ikke fordi du skal fortsette og trøste henne.

 

Men på den andre siden om ting mellom dere vekker følelser for deg og du har følelser for henne osv så er det ikke helt ute på jordet så lenge hun er over 16 år. Jeg syntes det er litt stor forskjell men jeg har hørt om langt værre tilfeller som folk bare prater om i kort tid før folk ikke bryr seg lenger.

 

Men som sagt så skal man ikke bli sammen med en person fordi du syntes synd på den personen ( det har jeg gjort 1 gang selv og det er det dummeste jeg har gjort, de følelsene jeg hadde idet vi ble sammen osv ble veldig fort borte )

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hun ble utsatt formen hendelse som har ødelagt/forandret livet hennes i form av bruk av narko og selvmordstanker.

 

Hva har hun brukt, hvor lenge har hun brukt det, og hvordan skaffet hun seg det?

Lenke til kommentar

Din menig, uansett om en gutt er 16 og sammen en på 25 eller om det er en jente på 16, hvorfor faen skal folk bryr seg så jævlig,helt lættis..

 

Fordi noen folk bare må blande seg inni andre sine saker, vet ikke hva som feiler noen folk.

 

Det er tull.

 

Dette er absolutt ikke tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hva har hun brukt, hvor lenge har hun brukt det, og hvordan skaffet hun seg det?

 

 

 

Takk for svar, folkens!

Hun ble utstatt for en gruppevoldtekt, og utviklet stress osv. For å roe ned nervene så begynte hun med hasj, og gått over til tyngre stoffer. Lett å få tak i disse dager.

Jeg er veldig glad i henne, kan absolutt se for meg oss to. Men vil først bli ferdig med behandlingen og sette hene i fokus først, for så arbeide med oss to...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...