Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil i 100 000 kroners klassen


Anbefalte innlegg

Hei, da har min gode gamle ford mondeo tatt kvelden så da er jeg på utkikk etter ny bil. Har noen kriterier og lurer på hva som er det beste merket og den beste modellen.

 

Kriterier:

 

*Stasjonsvogn (helst)

*Billig i drift

* Helst litt ekstra utstyr som cruiscontroll o.l

* Bil som ikke har mye kjente feil

* Helst diesel men inget krav

 

Noen som kan anbefale noe ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, da har min gode gamle ford mondeo tatt kvelden så da er jeg på utkikk etter ny bil. Har noen kriterier og lurer på hva som er det beste merket og den beste modellen.

 

Kriterier:

 

*Stasjonsvogn (helst)

*Billig i drift

* Helst litt ekstra utstyr som cruiscontroll o.l

* Bil som ikke har mye kjente feil

* Helst diesel men inget krav

 

Noen som kan anbefale noe ?

Lenke til kommentar

Kan gå veldig god for V50! Kjøpte selv en 1,6D for ca 1 år siden (110 000,-). Den har snurret 180 000 km nå, og har en god del ekstrautstyr. Keyless, cruise, oppgradert anlegg, webasto med tidsur etc.

 

Utrolig behagelig bil å kjøre. Ligger godt på vegen. Ikke like stort bagasjerom som i mondeoen men!

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar

Mange sier de savner kraften fra 2.3L. Men om det ikke er et stort punkt kontra forbruk, så er Mazda 6 gode biler. 2006 er såpass nytt at alt av rustproblemer de hadde i starten er vel borte også.

 

Per dags dato, altså ikke 2006, så er vel Mazda det nærmeste du kommer premium av mainstream-merkene (altså ikke Lexus eller Infiniti, eller Acura for den saks skyld). Men det er som nevnt nyere. Men for all del, 2006en er ikke ILLE kvalitetsmessig, men det er ikke Volvo, Audi, BMW eller Mercedes inni eller utpå eller på tur.

 

EDIT: Med påstanden nærmeste premium du kommer fra Japan per dags dato, altså 2013-2014 modeller 6: http://stblogs.automotive.com/files/2012/08/2014-Mazda-Mazda6-Interior-View-1024x640.jpg

Endret av Jakke
Lenke til kommentar

Mazda 6 har visstnok ganske lite gjennomtenkte dreneringsknaler som lett går tett og kan føre til vannlekkasjer inn i bilen.

 

Ellers har jeg kjørt en del V50 og det er to ting som irriterer meg med den.

1. Om du holder på siden av girspaken (i motsetning til oppå), vil du skrape undersiden av håndleddet på håndbrekket når du skal gire til 2. gir.

 

2. Unødvendig dårlig sikt til sidene som gjør at den er vanskeligere enn størrelsen skulle tilsi, å manøvrere på trange, kaotiske parkeringsplasser. Dette kommer sikkert litt an på sittestilling og størrelsen til føreren, men jeg, som er ganske lav, har i hvert fall dette problemet.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...