Gå til innhold

Han stod bak «Internetts største hackerangrep»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ordet "hacking" er vel sjelden pr definisjon korrekt brukt, men media har gjort ordet "hacking" til et felles begrep for det meste som skjer av ulovligheter på datamaskiner, syntes ikke det er noe galt i det, ville vært enda verre om alle forskjellige aviser skulle prøve og definere riktig teknologi og fremgangsmåte som "hackerne" brukte .. ;)

Lenke til kommentar

At jeg på VG eller Aftenposten må lese om DDoS som kalles hacking er for så vidt greit, men når jeg leser denne overskriften på Hardware.no blir jeg interessert og gleder meg til å lese om et heftig hackerangrep. Men nei, enda mer DDoS - som omtales som hacking. Hardware.no burde, som et spesialisert, faglig nettsted holde seg for gode for dette. Jeg er enig i at den gjennomsnittlige leser på VG ikke trenger å få forklart forskjellen, men leser du Hardware.no er sannsynligheten svært høy for at du allerede kan skille disse formene for angrep over internett.

Poenget mitt var at det er ikke så mye mere eller mindre riktig og kalle et ddos angrep, et "hacker angrep", mere enn det er og kalle noe som helst et "hacker angrep"..

Lenke til kommentar

Å kalle ett stort, planlagt DDoS angrep kan vel ikke kalles hacking? Det skal kalles ett stort, planlagt DDoS angrep. Hadde regnet med kyndig personell her...

Å kalle det "ett stort, planlagt DDoS angrep" er feil på minst tre måter:

 

1) Det er feil å bruke tallordet "ett". Her skal artikkelen "et" brukes.

2) Det skal være bindestrek mellom "DDoS" og "angrep".

3) Ordet "planlagt" er overflødig; et DDoS-angrep er per definisjon planlagt.

 

Artikkelens overskrift inneholder et sitat av det noen andre har kalt "Internetts største hackerangrep" - det er derfor det står i anførselstegn. Og det blir derfor feil å angripe artikkelforfatteren for bruken av dette ordet i denne sammenhengen.

 

Det er vel bare uhelbredelige nerder som fortsatt insisterer på sin egen snevre definisjon av ordet "hacker" (eller "hacking"). Det språktoget har gått for lenge siden, og det lar seg ikke stoppe.

Og en ting til: slutt å forvente særlig mye mer av hardware.no enn av vanlige dagspresse-teknojournalister - det er det ingen grunn til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Å kalle det "ett stort, planlagt DDoS angrep" er feil på minst tre måter:

 

1) Det er feil å bruke tallordet "ett". Her skal artikkelen "et" brukes.

2) Det skal være bindestrek mellom "DDoS" og "angrep".

3) Ordet "planlagt" er overflødig; et DDoS-angrep er per definisjon planlagt.

 

Artikkelens overskrift inneholder et sitat av det noen andre har kalt "Internetts største hackerangrep" - det er derfor det står i anførselstegn. Og det blir derfor feil å angripe artikkelforfatteren for bruken av dette ordet i denne sammenhengen.

 

Det er vel bare uhelbredelige nerder som fortsatt insisterer på sin egen snevre definisjon av ordet "hacker" (eller "hacking"). Det språktoget har gått for lenge siden, og det lar seg ikke stoppe.

Og en ting til: slutt å forvente særlig mye mer av hardware.no enn av vanlige dagspresse-teknojournalister - det er det ingen grunn til.

 

Jo, det er vitterlig grunn til å forvente mer fra HW.no Jeg forventer også at de som jobber for HW.no forventer såpass og mer av seg selv. Det har med yrkesstolthet og integritet å gjøre. Husk videre at om ikke vi som forbrukere av HW.no stiller krav til HW.no så vil kvaliteten aldri bli optimal. Derfor er kritikken rettet mot denne artikkelen helt på sin plass.

 

Fint å se hva gærninger som støtter diverse piratparti driver på med. Her er det vel på tide med store bokser med mikkemusdrops for "diplomaten".

 

Det er fint at han støtter Piratpartiet, det er trist at folk derfor tror at Piratpartiet støtter han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...