Gå til innhold

Google Glass kan komme til å se ut som vanlige briller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ahh, gleder meg til dette !

Tenkte jeg skulle skaffe meg Glass (1.0) men ordentlige briller er så utrolig mye bedre !

 

Lurer på hvor mange år det vil ta før vi kan få kjøpt sånne ?

Dersom alle tenker som deg, og meg, altså bare venter på 2.0 utgaven, tviler jeg på at den kommer. Siden ingen da har kjøpt 1.0 utgaven, tjener ikke Google nok til å produsere 2.0 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil tro at det er MYE positivt og fett med at "alle" har google glass...MEN...Tenk badeland, toaletter, kinoer OSV.. er jo "umulig" å nekte alle å gå med briller på disse stedene :s

 

Veldig godt poeng! Filming/bilder er ulovlig hos skole, kino etc, og de kan jo ikke ta fra lille Per's briller. Spesielt når man faktisk trenger dem.

Lenke til kommentar

Skole er greit... Der finner man alltid en løsning. Men offentlige toaletter, bad ol. Der er det værre med kontroll.

 

Neste løsning (når "alle" har og bruker ting som Glass) blir total overvåkning av oss...

Da må alt av filmer ol. "godkjennes" eller noe sånt.. (bare mine første tanker rundt temaet)

 

Det hele blir fort veldig komplisert!

Man kan ikke nekte folk slik teknologi.

Men når man først har det sånn kan man nesten ikke nekte andre å bruke slik teknologi heller...

 

La oss nå heller se på alt som er positivt, bedre med teknologi som Glass..

Aldri mer "hva het nå han igjen..?" "hvor har jeg sett deg før?"

Gps med piler ol.

Reklame i gater osv (Vet, ikke veldig positivt :p)

 

Ja, hva mer.. Vet det er MYE, men fantasien strekker ikke til for øyeblikket :p

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig så har jeg heller lyst til å se ut som en med noe teknologi på øynene, i stede for å bli tatt for en med dårlig syn. (ikke at det er noe galt med det!)

Nei, jeg synes 1.0 virket skikkelig kult. :D Men bilde på begge øynene er jo en grei fordel da.

 

Kommer jo problemer som alle briller har også, altså dogg/skjit, som 1.0 ikke virker like mottagelig for.

Lenke til kommentar

Burde være rimelig simpelt å lage en jammer som slår ut Bluetooth-tilkoblingen.

Kunne nok sikkert laget en selv om jeg ville. (ikke at det er lovlig, selvsagt)

 

Og uten Bluetooth, så er det ikke mye du får brukt google glass til (?). ;)

 

På den andre siden, så kommer nok de fleste til et punkt hvor det er akseptert at du blir plukket opp av en mengde kameraer når du er ute å går i offentligheten. Internetlivet og ditt offentlige liv vil til syvende og sist bli det samme. Det er ikke noe problem å filme andre uten at de vet det, og google glass vil ikke gjøre noen forskjell der. Gjør du noe dumt i dag i offentligheten trengs det bare et par sekunder så kan du ha drøssevis av kameraer rett mot deg, (om google glass forkorter ned tiden med et sekund spiller vel fint liten rolle?) og dette er jo om du ser bort fra alle andre former for overvåkningskameraer osv.

 

På steder der det faktisk er viktig at det ikke blir tatt bilder osv. så vil nok heller ikke mobiltelefoner være lov å bruke, og må nok befinne seg i sekken, sammen med google glass (eller igjen i sikkerhetsluken).

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...