Gå til innhold

Dette gjorde vi det året Hardware.no ble startet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sammen med Celeron 300a greide jeg å snike til meg noen solide mengder med minne fra en venn i USA. Jeg hadde langt mer minne enn det som var vanlig på tiden, trolig 512 MB, fra Mushkin.

 

Hva er ditt beste minne fra 1998? Fortell gjerne din historie i kommentarfeltet under."

Ja folkens, hvilken RAM brukte dere i 98? :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en Celeron 333Mhz og en 64mb ram brikke som var dobbet så høy som alle andre den tiden :)

 

Satte også uoffisiell verden rekord i overklokking av den til 635Mhz. Var noe feil med hovedkortet så den ikke klarte 100mhz bus, men stoppet på noen å nitti. dette gjorde at den postet med veldig høy hastighet og fikk kjørt noen tester :) Var en stolt mann den tiden. mått laste opp bilder på forum med 56k modemet som jeg bare fikk lov å bruke noen få timer i mnd av mamma :p

Litt forskjell mot dagens greier.

Har eget hus(blitt voksen) har 60/60mbit fiber og i7-3820 CPU på 5ghz(post) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle i Hardware.no-redaksjonen: Gratulerer med 15 år! Og lykke tl med de neste 15! Vil alltid følge med - en gang nerd, alltid nerd :)

 

Ja, ja, Rolf. Det var tider, det :)

Jeg må vel si at jeg husker Celeron 300-tiden godt. Hadde selv etterhvert fått mine klamme hender på en Pentium III 450, men du slo meg ned i støvlene med din Celeron :(

Skulle gjerne vært en del av gjengen fortsatt. Får trøste meg med at det var mange gode år i Hardware-nettverket :)

 

/Stefan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

i '98 hadde jeg en Remedy 486 DX2-50MHZ, svimlende 8MB RAM og 420MB disk, integrert cirrus logic skjermkort med 512kb ram, soundblaster 16 lydkort og 6x creative cdrom. Den klarte å dra GTA1 når jeg skrudde av alle effekter.

 

nå har jeg stående 2 slike pcer i reserve, til de tider jeg vil se fortiden igjen.

Lenke til kommentar

256 minne var alt jeg trengte på slutten av 90 tallet, men da var det vanlig med 512mb+. Jeg tweaket og strippet windows 95/98/xp etterhvert ned til å kjøre bra med lite minne. Men de senere årene så merker man at 4gb minne er minimum. Og minne er billig oppgradering i dag :)

Lenke til kommentar

Bygget en pentium pro maskin for en bedrift da jeg var på utplassering. Denne ble utstyrt med 512MB minne (4x128MB), og skulle brukes til Photoshop. Dette var tilbake i 1996 :)

 

(ref diskusjon ang ram)''

 

Edit: Funfact - Kraftigste Pentium Pro var på 200 MHz, hadde 66 MHz buss, 1024 KB L2 cache og en TDP på 44 W. Tidene har endret seg ;)

 

Hm, hvis jeg ikke husker feil mener jeg at jeg fikk bruke en IBM P70 med Win95 og spilte Prince of Persia på den, fantastisk oransje skjerm

 

post-137074-0-98699200-1367111904_thumb.jpg

 

Det der er ikke Windows 95 ;)

Endret av elf_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...