Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble ISP-ruter til egen ruter.


Anbefalte innlegg

Vi skal ha ny ISP. Ruteren blir 90% sikkert mye bedre enn den forrige ISP-ruteren vi hadde, men vil ha noe enda bedre enn det igjen.

 

Tenker å kjøpe en ASUS Dark Knight ruter. Lurer på om det skal funke å koble ISP-ruter rett til den, og kjøre alt via Dark Knight.

 

Vet ikke om det blir ett problem at vi skal ha IP-telefon (ikke at den brukes så mye).

 

Kan man åpne alt av porter, så heller ha alle regler på egen ruter? Kan vel bridges, men har hørt det kan kødde til IP-telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi skal ha ny ISP. Ruteren blir 90% sikkert mye bedre enn den forrige ISP-ruteren vi hadde, men vil ha noe enda bedre enn det igjen.

 

Tenker å kjøpe en ASUS Dark Knight ruter. Lurer på om det skal funke å koble ISP-ruter rett til den, og kjøre alt via Dark Knight.

 

Vet ikke om det blir ett problem at vi skal ha IP-telefon (ikke at den brukes så mye).

 

Kan man åpne alt av porter, så heller ha alle regler på egen ruter? Kan vel bridges, men har hørt det kan kødde til IP-telefon.

 

 

Hvilken ISP får du ?

Lenke til kommentar

Dersom du skal ha IP telefon kan det skape noen problemer dersom du bridger osv. Jeg mener routeren må støtte IP for at det skal fungere. Jeg har en slik router selv, men jeg kan ikke huske at den skal kunne støtte IPtlf. Det er mulig å sette det opp slik at ISProuteren er gatewayen din mens Asusen tar resten

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at Get faktisk bare levere med et kabel- eller kabel/telefonimodem som ikke har innebygd ruterfunksjonalitet. Da er diskusjonen om brigded modus etc uinteressant, da et rent modem egentlig bare oversetter signaltypen fra f.eks signalene som går i en koaks til signaler som brukes i ethernett.

 

Man vil om man kobler en PC til modemet får IP i Get sitt nett og ikke en "intern ip" som man får dersom man kobler seg til en ruter. Faktisk forutsetter vel Get sin løsning at man har egen løsning med trådløs ruter om man skal ha mange på nett. Det virker i alle fall fra alle brukerveiledningene at de bruker slik løsning på bredbånd over coax. Men for fiber er det en litt annen løsning, slik jeg kan se det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke slik at Get faktisk bare levere med et kabel- eller kabel/telefonimodem som ikke har innebygd ruterfunksjonalitet. Da er diskusjonen om brigded modus etc uinteressant, da et rent modem egentlig bare oversetter signaltypen fra f.eks signalene som går i en koaks til signaler som brukes i ethernett.

 

Man vil om man kobler en PC til modemet får IP i Get sitt nett og ikke en "intern ip" som man får dersom man kobler seg til en ruter. Faktisk forutsetter vel Get sin løsning at man har egen løsning med trådløs ruter om man skal ha mange på nett. Det virker i alle fall fra alle brukerveiledningene at de bruker slik løsning på bredbånd over coax. Men for fiber er det en litt annen løsning, slik jeg kan se det.

 

Get leverer nå trådløs ruter med modem , men man kan gå inn å endre den til å fungere i brigde modus.

har man egen ruter så er dette best.

Lenke til kommentar

Hvor stabilt opplever dere Get ? Jeg har hørt noen meldinger om at Get ikke alltid er like stabilt.

Det spørs hvor du bor. Kommer an på nettet i området og kabling i bygningene. Hos meg er det dønn stabilt, tror nedetiden siste året er under 1 time totalt. Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Tror det er built-in AP i rutern dems, men ikke sikker, men den jeg har lyst på blir trolig 4x bedre uansett.

Get leverer nå kombinert modem/ruter/trådløs-boks, men den koster ekstra iflg. prislista dems. Fra tidligere har de levert rent modem og modem med telefonkobling (uten ruter) avhengig av bestilte abonnement. Jeg ville spurt om få det ordinære modemet og heller brukt pengene på en god egen ruter.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...