Gå til innhold

Se raketten lette og lande vertikalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempeflott med romfarts-saker. :thumbup:

 

Hensikten med denne er vel at rakettene skal bli gjenbrukbare og kunne brukes som landingsfartøy på planeter/måner med lite eller ingen atmosfære. Marsroveren Curiosity hadde en temmelig avansert landing der siste steg kan minne litt om grashopper. Begge deler ble gjort med rakettmotorer for å dempe landingen. Jeg vet ikke om Grashopper er så mye bedre på det, men håper de finner sin nisje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn minnet hele denne sekvensen meg noe vanvittig om mitt eget romprogram i Kerbal Space Program :)

 

EDIT: Også er jeg helt enig med Simen, ja takk til fler romfartssaker og høyteknologi ikke nødvendigvis direkte relatert til data. Dog førte jo NASAs romprogram til en voldsom utvikling på området.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn minnet hele denne sekvensen meg noe vanvittig om mitt eget romprogram i Kerbal Space Program :)EDIT: Også er jeg helt enig med Simen, ja takk til fler romfartssaker og høyteknologi ikke nødvendigvis direkte relatert til data. Dog førte jo NASAs romprogram til en voldsom utvikling på området.

Jup tenkte også KSP når jeg så den, kansje pga kamera vinkelen. og det øde grønne området virket som launchpad. Var imidlertid bedre grafikk :)

 

Hensikten er rett å slett å gjenbruke første trinn. dette reduserer utgiftene med 85%. Senere planlegger de å lande andre trinn også.

 

Å lande uten atmosfære er greit nok, månelandingene har gjort det. Problemet med jorda er at tyngdekraften er mye sterkere.

Det virket som det blåste krafitg under testen også, det problemet har man ikke på månen.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...