Gå til innhold

Test av ECS Green 551


[L]337-Zonic

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns også anmeldelsen var veldig...negativ. Med det mener jeg holdningen jeg følte forfatteren hadde til maskinen. Karakteren var bra. Har maskinen selv og er VELDIG fornøyd. Skjønner at testen skal dekke alle aspekter ved maskinen, men visse ting er for meg (og flere andre) bagateller, og ikke viktig. Tastaturet bråker litt mer enn på andre, men det er for meg ikke plagsomt. En blir vant til det. Har en kamerat som har helt lik, hans bråker ikke på samme måte. Det med skjermen er nok noe feil med test-maskinen. Å "kritisere" (ok, kommentere :p) et ATI Mobility Radeon 9000 i en bærbar maskin syns jeg blir søkt når en tenker på at de nyere kortene enda ikke har kommet til Norge. Det er et helt kurant kort (som nevnt i testen), og det er snakk om en bærbar her. Ikke en ultimat spillemaskin.

 

Maskinen har altså sine negative sider, men syns hver enkelt bør vurdere hvor viktig disse tingene er for sitt bruk. Likte +-punktet som sa Mye maskin for pengene. Det stemmer bra med min, og flere andres oppfattelse av maskinen.

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke Inspiron 8600 diskusjonen en gang til. Det er flere ting ved en maskin enn bare ytelse. Så å si samtlige produsenter kan utstyre maskinene sine med den raskeste Pentium -M prosessoren og få god resultat i våre tester, men det betyr ikke at de får topp karakter for det.

 

ECS Green 551 får bedre enn Inspiron 8600 fordi;

 

+ Den er tynnere

+ Blir mindre varm

+ Mer stillegående

+ Er en mer balansert maskin

+ ECS Green 551 er billigere (konfigurert så likt som mulig og selv med gode online rabatter fra Dell inkludert).

+ Mulighet for å kjøpe maskin uten OS (får ikke regningen to ganger dersom man har en lisens fra før)

 

Det er mulig at ECS Green 551 får trekk i karakteren dersom det skulle vise seg at det er flere som har problemer med skjermen.

Lenke til kommentar
Maskinen har altså sine negative sider, men syns hver enkelt bør vurdere hvor viktig disse tingene er for sitt bruk. Likte +-punktet som sa Mye maskin for pengene. Det stemmer bra med min, og flere andres oppfattelse av maskinen.

 

Du tok ordene rett ut av munnen min når du skrev "Hver enkelt bør vurdere hvor viktig disse tingene er for sitt bruk" :-) Meget bra sagt! En av grunnene til at ECS Green 551 får så bra karakter er fordi at maskinen gir veldig mye for pengene, la det være sagt. Dette er en veldig ålreit maskin dersom man ikke er så pirkete som du sier. Vi nevner de ulike sidene ved et produkt også får folk gjøre opp sin egen mening. Jeg er redd for at mange oppfatter våre tester som en slags endelig "fasit" svar. Det vi ønsker og prøver å oppnå er få folk til å lese testene og gjøre opp sin egen mening etterpå. Dette kan gjøres ved som du sier å veie opp/ned de ulike sidene ved maskinen.

 

Karakteren som et produkt får hos oss er vår mening, og vår mening behøver som regel ikke å stemme med din mening.

Lenke til kommentar
337-Zonic"]Jeg orker ikke Inspiron 8600 diskusjonen en gang til. Det er flere ting ved en maskin enn bare ytelse. Så å si samtlige produsenter kan utstyre maskinene sine med den raskeste Pentium -M prosessoren og få god resultat i våre tester, men det betyr ikke at de får topp karakter for det.

 

ECS Green 551 får bedre enn Inspiron 8600 fordi;

 

+ Den er tynnere

+ Blir mindre varm

+ Mer stillegående

+ Er en mer balansert maskin

+ ECS Green 551 er billigere (konfigurert så likt som mulig og selv med gode online rabatter fra Dell inkludert).

+ Mulighet for å kjøpe maskin uten OS (får ikke regningen to ganger dersom man har en lisens fra før)

 

Det er mulig at ECS Green 551 får trekk i karakteren dersom det skulle vise seg at det er flere som har problemer med skjermen.

 

Kjøper alt dette, faktisk.

(Balansert... velvel)

Pardon me for at jeg virkelig _sliter_ med å bestemme meg for maskin, men det er vanskelig å vite om mine kriterier matcher deres.

 

velvel

 

blir vel maskin på meg også om en stund...

Lenke til kommentar

Mange tinger er påpeket ut i artikkelen som er egentlig vurderings sak så man bør ikke at se på dette som ett kvantifisert fakta.

 

F.E. når Mohammed påpekte at indikator lysene er dårlig plassert, jeg må si at jeg er helt uening, dem er bra plassert synes jeg.

 

Angåene USB porter da er ECS tatt en god kompromis, dem har vært kritisert for at ha tatt Parallel port isteden for flere USB. Jeg nettop komt fra Afrika og det var ikke engan USB skriver på Hotellet mitt som kostede 175 dollar per natt! Uten Parallel portet hadde jeg ikke skrevet ut ett ark!

 

Batteritid, da fikk jeg over 5 timer i flyet full bruk, spelte Ambrosia EV NOVA, flyet var 6.5 timer fra Amsterdam.

 

Mohammed gjør grei nok test av maskinen ut fra en del vinkler men maskinen er RÅ når man begynner setter den i flere omstendigheter, dette er GlobeTrotter Labtop!

 

Jeg kan forsette med at sette en del tinger i nytt og bedre lys som var sett i dårlig lys i artikkelen men stopper her. Bare husk, USB porter er bra i Norge der som aller har USB skrivere etc. men hvad med i Spania, Ghana eller Irak?

 

WLAN funkerer utmerket, har en 802.11G Access punkt hjemme, ikke ett problem. Lastede du ned siste driverene Mohammed?

 

Over alt da tror jeg artikkelen gir ikke G551 det kredit den fortjener.

 

Simon

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe problemer med skjermen på min G551 og høyere batteri levetid enn det testen viser. På skolen kjører den helt fint 3+ timer med WLAN (med Power Setting satt til Max Battery).

 

Tastaturet synes jeg heller ikke bråker noe særlig og oppsettet er bedre enn på min forrige HP laptop.. På G551 tastaturet går det i det minste ann å finne DEL tasten selv i et mørkt rom .. :-) Min oppfatning er at tastatur layout er en smaks- og vanesak og er noe stort punkt i en test. Ta f.eks. Natural-layout vs. "normal" layout..

 

En ting jeg ikke skjønte i testen var det som ble skrevet om indre konstruksjon, er det ikke litt enkelt å bedømme hvordan maskinen er bygd opp innvendig utifra hvordan ytterdekselet reagerer på trykk? Min oppfatning er at indre konstruksjon kun kan bedømmes om man faktisk har skrudd maskina fra hverandre (eller utsatt den for ekstreme ytrepåkjenninger)

Lenke til kommentar

Dumt spm, men dette er vel samme maskin som multicom selger. Ser bare at den er 500 kr billigere.

 

Angående wlan kortet, så er det første gang jeg har lest at det skaper trøbbel. Litt dumt å kjøpe et billig pc-card hvis det integrete ikke funker.

 

Noe helt annet , men virker som butikkene, ihvertfall i tr.h er helt støvsugd for bærbare. Skulle egentlig kjøpe i dag men får vel vente .

Lenke til kommentar

Feil med specsene????

 

Greier ikke finne den PC'en barbara har testen for 13995,-

 

G551 til 13995,- hos Digital Impuls har kun en 40 GB IDE-Harddisk 5400rpm ATA100, ikke en 60GB hitachi på 7200rpm m 8MB cache.

 

Hvor får man levert g551 med denne harddisken?? Og til hvilken pris?

 

Vil det utgjøre stor forskjell i ytelse om man velger 5400rpm?? (bedre batteri vs dårligere ytelse??)

Lenke til kommentar
Feil med specsene????

 

Greier ikke finne den PC'en barbara har testen for 13995,-

 

G551 til 13995,- hos Digital Impuls har kun en 40 GB IDE-Harddisk 5400rpm ATA100, ikke en 60GB hitachi på 7200rpm m 8MB cache.

 

Hvor får man levert g551 med denne harddisken?? Og til hvilken pris?

 

Vil det utgjøre stor forskjell i ytelse om man velger 5400rpm?? (bedre batteri vs dårligere ytelse??)

 

Litt interresant er det også at ECS ifølge sine hjemmesider hevder at g551 støtter hd opp til 5400 rpm.

" 2.5" 9.5mm height, ATA 100/66 supported, up to 5400 rpm"

http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp...?product_id=309

 

Noen erfaringer med digitalimpuls, man får som en annen nevner maskinen litt billigere enn hos multicom.

Lenke til kommentar

Er kanskje litt off topic her, men jeg skal ikke dra det så langt...

 

Jeg har samme problemet med et trådløst kort som sitter i en stasjonær maskin (PCI kort av merket SMC), kortet logger seg av og på nettet hele tiden når det er koblet opp mot Linksys ruteren min... Jeg fant ut at dette skyldtes at jeg hadde aktivert "Skjult SSID" på ruteren, uten denne aktivert fungerer alt perfekt...

 

Kan det være samme årsak til problemene med 551? Er det noen andre som har vært borti problemet som vet råd?

Lenke til kommentar

Vil det utgjøre stor forskjell i ytelse om man velger 5400rpm?? (bedre batteri vs dårligere ytelse??)

 

5400rpm vs 7200rpm vil førstnevnte gi bedre batterikapasitet og mindre støy, mens sistnevnte vil gi bedre ytelse. Hvor mye ytelse dette er snakk om vet jeg ikke.

 

For de som lurte på om Digital Impuls er en butikk å satse på, vil jeg absolutt i JA. Veldig god service (også med defekte produkter, ikke kun )før kjøp slik som med mange butikker) og de har relativt gode priser. Anbefales på det sterkeste av meg iallfall. Handlet en del der etter hvert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...