Gå til innhold

Tele2-sjef: ? Håper eplet råtner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som Tele2 kunde og iPhone eier kjøpt gjennom Tele2, syns jeg dette var en snodig uttalelse. Tele2 har definitivt den beste prisen på iPhone, noe som strider ganske imot det faktum at han mener folk ikke må kjøpe Apple. Men jeg kan godt forstå argumentene hans.

 

Det er ikke så rart. iPhone koster mye og kjøpe inn/gi butikker provisjoner for. Når tele2 i tillegg har gode 1kr tilbud på iPhone så er det vel ikke store summen de tjener på deg som kunde det første året, i alle fall. Jeg tror grunnen til at tele2 kjøre iPhone hardt i priser, er fordi selskapet ønsker og etablere seg og ta markedsandeler. Med tanke på populariteten til Apple og iPhone, så virker det jo som en smart strategi.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis det er vanskelig å tjene penger, hvorfor selge det da?Tjener de ingenting på bruk? Er ikke økonom så jeg bare spør.

 

Om de velger å boikotte Apple, så vil de miste mange kunder. Om du går til Tele2 og spør om iPhone og de svarer nei, så vil du mest sannsynlig prøve deg hos et annet selvskap. Er du fornøyd med de du går til da, blir du antageligvis der over en lengre periode. Derav vil Tele2 miste mange, mange kunder ved å boikotte Apple. Det samme gjelder for andre appleprodukter også, når en elektrokjede selger deg en MacBook til 13000 tjener de selv, om de er heldige, 100 kroner på det. De tjener så å si ingenting på det, men de beholder deg som kunde ved at de har produktene du etterspør, og vil kanskje tjene penger på deg ved et senere tidspunkt.

 

Om Tele2 derimot har har iPhone, til en fin pris. Så vil du være en fornøyd kunde, som kanskje på et senere tidspunkt kjøper en telefon som Tele2 også tjener på å selge. Du vil kanskje anbefale dem videre, osv.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som Tele2 kunde og iPhone eier kjøpt gjennom Tele2, syns jeg dette var en snodig uttalelse. Tele2 har definitivt den beste prisen på iPhone, noe som strider ganske imot det faktum at han mener folk ikke må kjøpe Apple. Men jeg kan godt forstå argumentene hans.

 

Det er vel på grunn av at de har den beste prisen at de synes det er vanskelig å tjene penger på den?

Lenke til kommentar

Ganske interessant kommentar. Tele2, Telenor og alle andre har etter iPhone kom fått en enorm vekst i bruk av datatrafikk. Det viser seg gang på gang på målingen at iOS-enheter utgjør største forbruket av datatrafikk. Dette sier han nok dels for å provosere og dels for å prøve å få større avanse på det å faktisk selge det fysiske produktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske interessant kommentar. Tele2, Telenor og alle andre har etter iPhone kom fått en enorm vekst i bruk av datatrafikk. Det viser seg gang på gang på målingen at iOS-enheter utgjør største forbruket av datatrafikk. Dette sier han nok dels for å provosere og dels for å prøve å få større avanse på det å faktisk selge det fysiske produktet.

 

Sant i det du sier, men det jeg har merket (jobber som kunderservice) så er det dem som har iphone eller ipad slår aldri av den 3G / mobildata, uansett om de er hjemme eller ute å går og ikke bruker telefonen i det hele tatt, kan sove med den på og. Og i motsetning til andre telefoner så har ikke iphone en knapp der du kan slå av alle applikasjonene dine(correct me if wrong) med en gang. Da tapper dette an haug med data, fleste parten som ringer inn og for ekstra datapakke regningen skjønner heller ikke hva jeg prater om når jeg sier de må slå den av, eller i det minste sjekke hvor mye du har igjen, de gir rett og slett blaffen(Og vi sender når de er over det inkluderte).

 

Skal ikke si at dette er hovedårsaken, men kan tenke meg at det spiller inn en del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Og i motsetning til andre telefoner så har ikke iphone en knapp der du kan slå av alle applikasjonene dine(correct me if wrong) med en gang. Da tapper dette an haug med data

 

Det er en knapp for å slå av mobildata på iPhone, under Innstillinger -> Generelt-> Mobilnett

Lenke til kommentar

Alle som jobber i bransjen vet hvordan Apple opererer. De skal ha kontroll på hvordan du selger og hvor mye du selger produktene demmes for! Selger du dette for dyrt så skal Apple ha prosenter av det overskytende. Så her er det ikke fritt frem folkens. Det er jo lett å si at de ikke skal selge produktene til apple, men da taper de penger på trafikken som blir akkumulert. Jeg forstår godt hans utspill. Hadde det vært opp til selskapene i Norge så hadde det ikke blitt solgt mye apple produkter. Det er forbrukerne som tvinger frem dette nødvendige ondet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er Apple som bestemmer hva tele2 skal selge iphone for...

Nettopp

 

Det mange ikke vet er at Apple setter prisene og vi som selger produkter har ikke LOV til å selge de billigere.

 

Blir vi tatt i det. Fjerner Apple muligheten for oss å selge deres produkter

 

Alle som jobber i bransjen hater Apple. Litt pga det er null info fra Apple om produktlinjen. Som gjør at ha store lagervarer er skummelt. Samtidig er garanti saker med Apple et mareritt. Og at DOA tidene demmes er bare på et par timer...

 

Mens alle opererer med 30 dager

 

Kunder elsker produktene. Er bare vanskelig å ha med dem å gjøre

Endret av henrikrox
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Hvis det er vanskelig å tjene penger, hvorfor selge det da?Tjener de ingenting på bruk? Er ikke økonom så jeg bare spør.
Om de velger å boikotte Apple, så vil de miste mange kunder. Om du går til Tele2 og spør om iPhone og de svarer nei, så vil du mest sannsynlig prøve deg hos et annet selvskap. Er du fornøyd med de du går til da, blir du antageligvis der over en lengre periode. Derav vil Tele2 miste mange, mange kunder ved å boikotte Apple. Det samme gjelder for andre appleprodukter også, når en elektrokjede selger deg en MacBook til 13000 tjener de selv, om de er heldige, 100 kroner på det. De tjener så å si ingenting på det, men de beholder deg som kunde ved at de har produktene du etterspør, og vil kanskje tjene penger på deg ved et senere tidspunkt.Om Tele2 derimot har har iPhone, til en fin pris. Så vil du være en fornøyd kunde, som kanskje på et senere tidspunkt kjøper en telefon som Tele2 også tjener på å selge. Du vil kanskje anbefale dem videre, osv.

 

Men de tjener da noe på bruken vel?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...