Gå til innhold

Flikring og andre problemer med 144 Hz gaming skjerm


Anbefalte innlegg

Har en Asus VG248QE 144 Hz skjerm som jeg er fornøyd med når det kommer til bildekvalitet og egenskaper tilpasset spilling.

 

Men jeg har i enkelte spill som Battlefield: Bad Company 2 fått problemer med blinkende streker og blinking over hele skjermen, pluss at skjermen er svart når jeg går ut av spillet. Jeg har i innstillingene i spillet da valgt 1920x1080-144Hz.

 

Hva skal jeg gjøre? Må jeg spille i 60 eller 120 Hz? Skal jeg oppdatere driverne? Da jeg prøvde å endre fra 60 Hz til 144 Hz i Windows fikk jeg massive vedvarende skjermproblemer med masse streker og måtte slå av PCen.

 

Edit: Måtte slå av bloom i settings filen, nå funker det.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Asus VG248QE 144 Hz skjerm som jeg er fornøyd med når det kommer til bildekvalitet og egenskaper tilpasset spilling.

 

Men jeg har i enkelte spill som Battlefield: Bad Company 2 fått problemer med blinkende streker og blinking over hele skjermen, pluss at skjermen er svart når jeg går ut av spillet. Jeg har i innstillingene i spillet da valgt 1920x1080-144Hz.

 

Hva skal jeg gjøre? Må jeg spille i 60 eller 120 Hz? Skal jeg oppdatere driverne? Da jeg prøvde å endre fra 60 Hz til 144 Hz i Windows fikk jeg massive vedvarende skjermproblemer med masse streker og måtte slå av PCen.

 

Edit: Måtte slå av bloom i settings filen, nå funker det.

1. Prøv å oppdatere skjermkort driverne.

2. Prøv å bytte kabel mellom skjerm og skjermkort.

 

Dersom problemet er der enda, prøv å spille på en annen pc skjerm å se om problemet dukker opp igjen. Om det gjør det er det mest sannsynlig skjermkortet ditt det er noe feil med. :)

Lenke til kommentar

Jeg har oppdatert driverne. Samme problemet. Byttet fra DVI til HDMI, samme problemet. Jeg har ingen annen skjerm å teste med.

 

Hvorfor virker alle andre spill jeg har testet, mens dette spillet skaper problemer? Jeg tror det heller er noe med spillet som ikke er særlig samarbeidsvillig med PCen.

Dette er jo et problem som i utgangspunktet ikke skal dukke opp uansett oppsett, så om du prøver å reinnstallere spillet, og problemet fortsatt er der, skal det ikke være spillet som forårsaker problemet :)

Lenke til kommentar

Dette er jo et problem som i utgangspunktet ikke skal dukke opp uansett oppsett, så om du prøver å reinnstallere spillet, og problemet fortsatt er der, skal det ikke være spillet som forårsaker problemet :)

 

Har slettet spillet men skal laste det ned igjen senere. Har også klokket ned kortet til standard, det virker litt mer stabilt nå.

Lenke til kommentar

Husk også at Single-link DVI og HDMI ikke støtter over 60hz på full HD, derfor må du benytte en dual-link DVI (eller DisplayPort) for å få 120/144hz på skjermern.

 

(nevner det iom at du byttet fra en DVI til HDMI og hadde samme problemet)

På en del hdmi kabler står det at de støtter opptil 240hz, har ikke prøvd en slik kabel selv, men skal ikke disse hdmi kablene funke også?

Lenke til kommentar

Tja, det er mulig, har ikke finlest ting.

 

Men ser her at HDMI 1.4b støtter 1080p@120hz

http://en.wikipedia....DMI#Version_1.4

 

Så du skal iallefall få 120hz om du har HDMI 1.4b støtte hele veien fra skjermkort til skjerm :)

 

aha, ja det var no det da, har en Beng XL2411T til data skjerm, tv er 3,5 meter unna, men er bare 100 hz. men nå vet eg at eg kan bruke hdmi på neste tv ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...