Gå til innhold

Dra TP-kabel gjennom huset


Anbefalte innlegg

Håper på å få lagt TP-kabel fra modem i stua, til her på rommet mitt; ettersom at powerlinen min holder meg igjen akkurat nå, på rundt 50mb/s, med ei 70mb/s linje. Avstanden er på ca. 30 meter i luftlinje. Har litt problemer, for jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få lagt den i vegg, opp på loftet, og ned på rommet mitt igjen. Må jeg få elektriker til dette? Vet ikke helt hvordan det skal bli gjort, uten at jeg bare borer et hull i veggen, men dette vil jo se helt håpløst ut.

 

Noen som har tips, eller en guide til dette? Eventuelle varer jeg må kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rart med kabel som går opp i veggen?

Sjarm kalles det! :p

 

Nei, vanligvis så legger man sjelden merke til slikt, med mindre man gjør en skikkelig dårlig jobb. Antar selvsagt at man fjerner endepluggen, kjøper seg et lite værktøy for å sette på plass pluggen igjen etterpå, sli kat du slipper å lage et for stort hull.

 

Men for all del, har man et nytt og fint hus så kan det jo bryte litt med åpent anlegg. F.eks så kan man jo bare gå langs veggen og ha en list som skjuler både hullet og kontakten helt opp til veggen.

Eldre hus har jo åpent anlegg uten at de fleste reagerer med vemmelse. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det loft over stua og helt til rommet ditt?

 

Behøver ikke ha hull i veggen med kabel i som ser rart ut.

Kan jo sette en boks over og ha kabel fra den igjen.

http://www.komplett....l.aspx?bn=10186

 

En etasjers villa, med halvloft(?) over hele! :dremel: De ser greie ut ja, og da må jeg vel kjøpe sånn.. tang? Takk for tilbudet!

 

Rart med kabel som går opp i veggen?

Sjarm kalles det!

Nei, vanligvis så legger man sjelden merke til slikt, med mindre man gjør en skikkelig dårlig jobb. Antar selvsagt at man fjerner endepluggen, kjøper seg et lite værktøy for å sette på plass pluggen igjen etterpå, sli kat du slipper å lage et for stort hull.

Men for all del, har man et nytt og fint hus så kan det jo bryte litt med åpent anlegg. F.eks så kan man jo bare gå langs veggen og ha en list som skjuler både hullet og kontakten helt opp til veggen.

Eldre hus har jo åpent anlegg uten at de fleste reagerer med vemmelse.

 

Blir i stua, og modemet står i en krok, sammen med tv og HD PVR'en. Her vil det bli veldig synlig med kabler.. Hvordan kan jeg føre kabelen gjennom veggene, evt. finne ut hvor den ligger i veggen når den går ned igjen fra loftet? :hmm:

 

Du kan også legge kanal.

Anbefaler ikke å stifte kabelen btw.

 

Hvordan blir det rundt og med dører?

 

Hei, har du tenkt på en trådløs modem?

her er en del utvalg:

http://prisguide.tek.no/sok?pg-q=Tr%C3%A5dl%C3%B8st+modem+&n=0

lykke til

 

Er et multimodem som står i stua, men jeg har ikke noe trådløst nettverkskort i desktopen, og vil helst utnytte 70Mbps, som jeg betaler for :wee:

Lenke til kommentar

"Er et multimodem som står i stua, men jeg har ikke noe trådløst nettverkskort i desktopen, og vil helst utnytte 70Mbps, som jeg betaler for :wee: "

 

har selv 60/60 Mbps fra lyse og har nesten aldri problemer med lavere hastighet både på den bærbare

og den stasjonære pc ( som har en trådløst nettverkskort ) som står i andre rom.

Lenke til kommentar
"Er et multimodem som står i stua, men jeg har ikke noe trådløst nettverkskort i desktopen, og vil helst utnytte 70Mbps, som jeg betaler for :wee: " har selv 60/60 Mbps fra lyse og har nesten aldri problemer med lavere hastighet både på den bærbare og den stasjonære pc ( som har en trådløst nettverkskort ) som står i andre rom.

Vil helst ikke ha det trådløst :)

 

Er bare å kappe i vinkler det :)

Høh? :dremel::hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...