Gå til innhold

Hvordan koble PC-monitor til TV?


Anbefalte innlegg

Jeg har nå forsøkt å koble HDMI-ledningen fra TV'en til PC-monitoren og har prøvd ut alle kanaler og muligheter på Windows+p, og fra TV'en til skjermkortet, men får ingen bilde.

Jeg har klart å spille på PC'en gjennom TV'en tidligere, men nå vet jeg ikke hva annet jeg kan prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

What? Koble en TV til en monitor? The fuck? TV'er har innganger, ikke utganger.

 

Du må ta kabelen fra PC'ens sitt skjermkort og koble til TV'en. Du bør ha en VGA eller DVI inngang back TV'en.

Fleste TV'er har HDCP beskyttelse på HDMI inngangene, ikke alle skjermkort støtter dette.

Endret av AvidGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå forsøkt å koble HDMI-ledningen fra TV'en til PC-monitoren og har prøvd ut alle kanaler og muligheter på Windows+p, og fra TV'en til skjermkortet, men får ingen bilde.

Jeg har klart å spille på PC'en gjennom TV'en tidligere, men nå vet jeg ikke hva annet jeg kan prøve.

Dette er som regel meget enkelt:

1. Koble kabel (HDMI, DVI eller VGA) fra skjermkortet til en av inngangene på TV'en

2. Velg inngangen du koblet kabelen fra skjermkortet til ("source") på TV'en (let etter en "source"-knapp på fjernkontrollen, symbolet er som regel en pil som peker inn i en TV-rute)

 

Hvis du er usikker på hvilken inngang du faktisk bruker på TV'en, vil jeg anbefale at du kun kobler TV'en til skjermkortet, fjern kabelen fra skjermkortet til PC-monitoren så lenge. Når du så har funnet riktig inngang på TV'en, kan du koble til PC-monitoren igjen, og bruke Windows+p til du får ønsket oppsett på både PC-monitor og TV.

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...