Gå til innhold

[Løst] Hvordan ta bilde/video av spillskjermen på Xbox 360 og få det over til PC?


Gjest Slettet+56132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Velkommen,

 

Jeg lurer på følgende;

 

Hvordan ta bilde/video av spillskjermen på Xbox 360 og få det over til PC? Og hvilket utstyr er det jeg eventuelt trenger? Capture card?

 

Jeg har ikke noe videokamera eller noe opptaksutstyr. Det er uaktuelt å filme av TV med video kamera. Dersom noe er påkrevd, vennligst lenk til norsk nettbutikk, helst Komplett eller Dustin. Jeg styrer automatisk unna simpelt billigutstyr av laber kvalitet.

 

Det som er viktig er det har samme oppløsning og kvalitet som på Xbox 360 og på PC som sluttresultat.

 

Søker hjelp som hjelper :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Jeg takker for svar, men jeg ser at det er flere løsninger både på Komplett og Dustin, så jeg trenger flere innspill før jeg beslutter noe.

 

Eksempler på andre løsninger;

 

http://www.komplett....aspx?sku=760460

http://www.dustin.no...ider_SiteSeeker

http://www.dustin.no...ider_SiteSeeker

 

Det jeg er opptatt av er å kunne filme eller å ta bilde av skjermen med 1080p oppløsning.

 

Edit: Oppdatert

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Er det ingen som har flere innspill?

 

Jeg kommer til å gå for Elgato dersom ingen har flere innvendinger. Men en ting til, kan denne bare brukes mot PS3 og Xbox 360 eller kan den brukes mot alt utstyr som går via HDMI?

Lenke til kommentar

Da får du ikke HD. Anbefaler heller å investere 200kr på ebay i en DVI + TOSLINK (Optisk) til HDMI Converter. Da kan du dra en hdmi fra PS3 til DVI på denne konverterboksen. Så optisk kabel fra PS3 til konverterboksen. Deretter kan du bruke HDMI output fra denne boksen til f.eks en game recorder boks eller capture kort og du kan fint recorde i 720P selv om det er hdcp beskyttet. Mener det funker med 1080 også. Litt usikker.

 

Disse boksene lages vel i kina og konverterer hdmi signalet. Ikke helt lovlig boks sikkert men funker nå :D Fåes kjøpt på ebay.

Lenke til kommentar

Tull.

 

A/V kabelen til Elgato gjør samme nytten som en hvilken som helst komponent kabel. Du kan altså kjøre 720p eller 1080i.

 

Du skrev ikke komponent, du skrev bare A/V noe som også kan bety kompositt som betyr maks oppløsning på 576i.

 

Anbefaler uansett en HDMI konverter boks så du slipper å stresse med komponent, så du kan dra digitalt signal og få både 1080P bilde samt heftig lyd alt i en kabel. Jeg bruker den boksen til streaming av PS3, funker knallbra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg takker for innspill.

 

Det ser ut til at jeg foretrekker disse PCI kort forslagene fordi det vil være en fremtidssikring ettersom jeg har ingen garanti for at for eksempel Elgato vil fungere på neste konsollgenerasjon.

 

Men hvordan er brukergrensesnittet på programvaren til PCI kortene?

Lenke til kommentar

Brukergrensesnittet er ganske rett frem for både RECCentral (avermedia) og Blackmagic Media Express. Enkelt å stille inn og bruke. Kortene kan også brukes sammen med f.eks Sony Vegas eller andre redigeringsprogram hvis du ønsker litt mer avansert redigering av opptakene.

 

Edit: Avermedia Live Gamer HD kommer med en 'Dedicated Record Button', som gjør opptak en smule enklere. Vet ikke hvor vidt den fungerer med andre program.

 

Hvis du kun skal ta opp fra 360 er nok Live Gamer HD et bedre valg enn Intensity Pro. Intensity Pro har dog mulighet for komponent, slik at du kan ta opp fra PS3 uten å kjøpe ekstra utstyr for å strippe DCHP som ble nevnt lenger oppe i tråden.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Så hva ville dere ha gått for? Avermedia C985 LIVE Gamer HD eller Elgato Game Capture HD?

 

Eneste jeg er opptatt av er at det må være mulig å ta bilde og filme i 1080p, at den også kan brukes på Xbox 360 og neste konsollgenerasjon, og at det er et bra brukergrensesnitt.

 

At den kan være intern på PC er ingen dum idé, men da må jeg flytte Xbox 360 til PCen, slik at jeg slipper 2 stk 10m HDMI kabel fra og til PC og TV. Jeg har 1 stk 10m HDMI kabel fra PC til TV fra før av.

 

Det kan være at det blir et plassproblem med å installere LIVE Gamer HD på hovedkortet Gigabyte X58A UD7. Kabinett Antec P183. Det er ingen dedikert lydkort på PC.

 

post-217402-0-07212400-1367070158_thumb.jpg

 

1. PCI x1. Den er opptatt/blokkert av kjølingen.

2. PCI x1. Ledig.

3. PCI x16. Den er opptatt av Ati Radion 5970.

4. PCI x16. Den blir blokkert av skjermkortet.

5. PCI x16. Ledig.

6. PCI x8. Den er opptatt av D-Link DWA-547 RangeBooster N650 Desktop Adapter

7. PCI x16. Blokkert av SATA kabler med uttak på kabinett.

 

Så kan den brukes på nr 2 som er PCI x1?

 

Jeg må plassere en ordre imorgen slik at den blir sendt på mandag.

 

Edit: Oppdatering

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har tatt en avgjørelse på at jeg kommer til å gå for Avermedia C985 LIVE Gamer HD, og den er blitt bestilt.

 

Jeg takker for alle innspill i tråden. Tråd løst :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...