Gå til innhold

Hvordan få tak i ny fjernkontroll til gammel tv.


Anbefalte innlegg

Har en Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH

http://www.norek.no/k/ki.aspx?sku=331213

 

Her har fjernkontrollen sluttet å virke. Problemet er at Hyundai har sluttet med tver så jeg trenger enten en erstatning kontroll.

 

Bruker egentlig kun av/ på, bytte hdmi inngang og lyd hadde vært kjekt så jeg kunne sikkert brukt en universel imidlertid kan jeg ikke programere den fra fjernkontrollen.

 

Noen tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor gammel er TV-en? Det er en flatskjerm, så den er ikke fra forrige århundre. Du bør kontakte de du har kjøpt den hos for å høre om de kan skaffe ny kontroll eller reparere den gamle, evt i samarbeid med importøren. Reservedeler bør finnes i en viss tid også etter at et produkt er gått ut av produksjon, og om TV-en er under fem år og du ikke selv har skyld i at kontrollen ikke virker, kan du også ha krav på ny kontroll uten at det koster deg noe.

 

Men om du kjøper en universalkontroll, kan de som regel også programmeres uten at din gamle virker. Enten ved at du taster inn en kode fra en liste over koder der det er oppgitt en eller flere koder per TV-produsent, eller hvis du velger Logitech, at du kobler kontrollen til PC og laster ned software for din TV og andre apparater du bruker fra deres database.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...