Gå til innhold

Hvordan sette inn ekstra harddisk?


Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte meg nylig en Clevo w350 som hadde en ledig harddisk slot og gikk derfor samtidig til innkjøp av en ekstra vanlig snurredisk, nærmere bestemt WD mobile blue 1TB.

 

Tenkte at å sette inn en ekstra harddisk skulle være en smal sak, har aldri byttet eller satt inn komponenter på en laptop før, men tenkte det sikkert ikke skulle være så vanskelig.

 

Det var imidlertidig litt vanskeligere enn jeg trodde.

 

Fikk forsåvidt dyttet disken inn i socketen (eller hva det heter), men så var det disse to skruene som fulgte med pcen i en pose merket HDD screws. Hvor skal jeg skru de?

 

 

IMG_0716.jpg

 

ser det er to hull/skruehull på sidene helt øverst en halv tomme nedenfor socketen (eller hva det heter)

 

 

 

 

IMG_0717.jpg

 

Ser også at det er 4 skruehull på hdd, sånne hjørneskruehull der man enten kan skru nedenfra eller på siden.

 

 

fulgte også med en sånn gjennomsiktig plastikkdings med to sorte "bremsespor" på. Se bilde under :)

 

IMG_0718.jpg

 

 

Min eneste teori er da at jeg skal bøye de to hjørnene på den plastikkdingsen og skru de fast på sidene av hdden, for at denne skal beskytte den siden av hdd hvor komponentene er synlige. Hvis dette er riktig, hvilken side skal bremsesporene være på?

 

Hvis dette er sånn jeg skal gjøre det vil ikke hdd være festet til chassiset på noen som helst måte, dette virker jo litt rart for meg.

 

 

Takker og bukker på forhånd for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha. Takk for svar!

 

Ja det virker logisk å skru ut den og så skru inn skruene med den plastikksaken. Men jeg forstår ikke hvorfor den skal på undersiden?. vil det ikke være mer logsik at den skal på oversiden for å beskytte alle de synlige komponentene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...