Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7990


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For varmt? Når syv av kortene er varmere enn 7990 under load.. flinke. Hvem bryr seg om idle temperaturen er 35 eller 40? Mer opptatt av hvordan det oppfører seg under load. samme med 4-5 db, da har man et rimelig sært øre.

 

Riktig nok plager ikke støy meg, da jeg faktisk enten hører på musikk eller spiller (som man bruker en gaming PC til?). Da blir ikke akkurat støy et spesielt problem.

 

Får nok uansett vente til neste generasjon før man bytter ut noe.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert. AMD har kunnet ytelse ekstremt bra men nå begynner de jaggu å ta inn masse på varme og støy(sammenlignet med forrige generasjon 2 kjerner kort).

 

Amd gjør det vanskeligere å foretrekke Nvidia om dagen.

 

Sykt mye bedre ytelse på den prototype driveren. Nice

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Dette er jo bare helt latterlig. Ser at de har priset kortet allerede på komplett.no til 10 000 kroner...

 

Dette må være en spøk eller noe, hvem i huleste kjøper dette kortet til 10K når man kan få et GTX690 til 7500 kroner eller ett enkelt Titan?

 

Det kortet skulle ikke ha kostet mer enn 6-7K, det er heller ikke verdt mer med tanke på ytelsen den leverer. Og for å ikke snakke om designet, jeg har sett "objekter" komme ut av ræva på elefanter i jungelen som ser penere ut enn det der. Skuffende...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kortet koster jo 6995 kr på Digital impuls? Komplett er 3000 kr dyrere.

Har ikke noe å si, det burde kostet 1000 kr mindre. Dette kortet er ikke konkurransedyktig mot 690 og Titan så lenge AMD ikke har en driver som fikser microstutter.

Hvorfor Mini-DP...

Fordi det er en mindre port enn vanlig DP, og DVI er på vei ut.

Lenke til kommentar

Må si jeg er imponert. AMD har kunnet ytelse ekstremt bra men nå begynner de jaggu å ta inn masse på varme og støy(sammenlignet med forrige generasjon 2 kjerner kort).

 

Amd gjør det vanskeligere å foretrekke Nvidia om dagen.

 

Sykt mye bedre ytelse på den prototype driveren. Nice

 

hvis dette kortet gjør det vanskelig å foretrekke nvidia så er det noe som skurrer. dette kortet kommer altfor sent og koster altfor mye. eneste kortet amd har som er bra er 7970GE. nvidia leder på alle andre områder både når det gjelder ytelse og varme og støy

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...