Gå til innhold

Skjerpings folkens


Anbefalte innlegg

Det er på tide vi gnir oss i øynene, og bruker litt sunn fornuft.

 

Se hva som skjer i Boston. Uansett hvordan det hele henger sammen, er det helt soleklart at myndighetene forsøker å skjule noe eller forvrenge sannheten.

 

Listen over ting som ikke stemmer, detaljer som har blitt omgjort, og handlinger som virker meningsløse, er langt som et vondt år.

Men medias sensur av nøkkelopplysinger, er nesten mer inkriminerende enn rapportene som ikke stemmer.

 

 

I årevis har vi alle bare ignorert en hver teori eller mening som noen har døpt til en "konspirasjonsteori", og ledd hånlig. Det gjorde jeg også inntil for nylig. Hvorfor det?

 

"Konspirasjonsteori" betyr en av to ting:

 

A) En overnaturlig forklaring.

B) Kritisk tenkning som konkluderer med en ubehagelig hypotese.

 

Disse to tingene har INGENTING med hverandre å gjøre.

 

 

Glem Boston, hva med 9-11?

 

Over 1500 Arkitekter og Ingeniører har kjempet i et tiår for å en ny gjennomgang av hva som skjedde.

 

Bevisene de har samlet, er vanntette, og de fortjener å tas seriøst.

 

I lys av nåtidens absurde nyhetsbilde, synes jeg alle bør sette av 15 minutter til å sjekke om disse folkene har noe å fortelle.

 

Architects and Engineers for 9/11 Truth - Solving the Mystery of WTC 7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil at vi andre som ikke tror blindt på Youtube videoer og Alex Jones som er paranoid schizofren osv. skal skjerpe oss?

 

Kildekritikk. You're doing it wrong.

 

EDIT: Sakser inn et innlegg jeg har skrevet tidligere.

 

 

 

"According to some psychologists, a person who believes in one conspiracy theory tends to believe in others; a person who does not believe in one conspiracy theory tends not to believe another.

 

Psychologists believe that the search for meaning is common in conspiracism and the development of conspiracy theories, and may be powerful enough alone to lead to the first formulation of the idea. Once cognized, confirmation bias and avoidance of cognitive dissonance may reinforce the belief. In a context where a conspiracy theory has become popular within a social group, communal reinforcement may equally play a part."

 

Konspirasjonsteoretikere har ubevisst formet sin egen subkultur på internett hvor de forsterker hverandre og majoritetens avfeining av deres teorier blir sett på som ytterligere bevis for at de selv er spesielt intelligente som ser disse mønstrene av onde konspirasjoner ute i verden.

 

Så er det bare å krysse fingrene for at de tror på såpass mange motstridende teorier at de aldri finner sammen i virkeligheten og radikaliseres.

Endret av omnomnomnivore
  • Liker 2
Lenke til kommentar

EDIT: Sakser inn et innlegg jeg har skrevet tidligere.

Som allerede påpekt, er "conspiracy theory" et helt meningsløst begrep. Slike tanketomme generaliseringer som den du sakset inn ovenfor, er bare en hvilepute for å bortforklare sin manglende vilje til kritisk tenkning.

 

Jeg ber deg ta stilling til konkrete påstander, fremmet av fagfolk. Ikke å si hva du mener om et abstrakt samlebegrep. Hvis du ikke gidder / tør se en video, har du ingenting av verdi å tilføye diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begrepet konspirasjonsteori er en form for tanekontroll for mennesker som fremdeles lever i fengselet som er sosial aksept og konformisme.

 

Problemet er at dere ikke kommer med en konspirasjonsteori - dere kommer med mange av dem, de motstrider hverandre, og dere er ikke engang enige blandt dere selv. Dere klarer ikke engang å tolke bevis eller utøve kildekritikk.

 

Konspirasjonsteoretikere tror de er selvstendige tenkere som er spesielt intelligente når de i realiteten er sau som dulter etter andre fordi dere har en underliggende POLITISK mening om det ene og det andre.

Lenke til kommentar

Det er det samme gamle. Dersom noen av teoriene faktisk hadde vekt ville de vært møtt av større interesse. Det er slik vitenskap virker.

 

Nei. Den tanken der, er måten dårskap undertykker kunnskap.

 

Men whatever. Enten ser du videoen og kommenter slik jeg ba, eller så er det bare trolling, og totalt off topic. Så gidder du vennligst se videoen eller finne deg en annen tråd?

 

Takk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du prøver å rettferdiggjøre din kategoriske avvisning av hva ekte forskere sier, med at du skumleste meningene til noen fjortiser på youtube. Latterlig.

 

Slapp nå av en tidlig tirsdag morgen. Kanskje jeg ser på den filmen, men det blir i så fall ikke før litt senere ut på dagen. Og akkurat 9/11-debatten, er slett ikke ny, hverken for meg eller noen andre her inne. Den filmen så forøvrig veldig overdramatisert ut (første sekundene) - og det gir ikke meg særlig større tiltro til at dette er noe nytt fra den kanten. Spesielt hvis man må sminke poenget så voldsomt, sier det kanskje noe om hvor lite det egentlig er verdt

 

:)

Lenke til kommentar

Spesielt hvis man må sminke poenget så voldsomt, sier det kanskje noe om hvor lite det egentlig er verdt

 

:)

 

Du trekker den synsingen i overkant langt basert på "de første sekundene". - Men jeg ser med glede frem til en produktiv dialog om temaet når du har sett videoen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du ønsker å diskutere 9/11 er det egne tråder for det. Isåfall er du mer enn velkommen til å legge frem hva du mener skranter med den offisielle versjonen og argumentere for dette. Få gidder å argumentere mot youtubefilmer alene.

 

Slapp nå av en tidlig tirsdag morgen. Kanskje jeg ser på den filmen, men det blir i så fall ikke før litt senere ut på dagen. Og akkurat 9/11-debatten, er slett ikke ny, hverken for meg eller noen andre her inne. Den filmen så forøvrig veldig overdramatisert ut (første sekundene) - og det gir ikke meg særlig større tiltro til at dette er noe nytt fra den kanten. Spesielt hvis man må sminke poenget så voldsomt, sier det kanskje noe om hvor lite det egentlig er verdt

 

:)

 

Satt akkurat og syntes synd på meg selv som måtte stå opp nå men jeg skal kanskje ikke klage :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...