Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Bytte adresse fra Mor til Far før sommerferien, så søke borteboerstipend og flytte til byen der skolen er?


Anbefalte innlegg

Hei, er i en litt lei situasjon. Bor fortiden hos moren min og har det siste året igjen på vgs. Moren min bor ca 2 mil unna skolen. Faren min bor ca 10 mil fra skolen. Jeg trives veldig dårlig hos moren min, hun er bipolar og til tider helt sinnsyk. For 10 min kom jeg inn døra etter å ha vært i butikken for å kjøpe mat til tentamen i morgen, fikk beskjed om å kjøpe en bestemt pakke kjeks til moren min da jeg kommer inn og sier at de ikke hadde den klikket hun på meg. Dette er en av mange eksempler. Greier aldri å fokusere helt på ting som faktisk er viktig, det går utover skolearbeid og alt. Siden moren min bor under 40km unna skolen får jeg ikke borteboerstipend hvis jeg leier meg en liten leilighet i byen, men faren min bor ca 10 mil unna. Hvis jeg melder flytting til faren min f.eks nå og så flytter til byen jeg går på skole i til høsten, vil jeg da ha rett på borteboerstipend, eller vil dem da se at moren min bor 2 mil unna? Hvis jeg bytter adresse til faren min som er et annet fylke, vil jeg da miste skoleplassen min da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror med hennes begrunnelse, at moren er mental syk, at hun har gyldig årsak til å ikke forbli boende hos moren.

 

 

Dessuten, ifølge den artikkelen:

"Det skal være nok at skolen bekrefter at eleven oppfyller kravet til bostipend, sier kommunikasjonsråd- giver i Statens Lånekasse for Utdanning, Christin Dammen."

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...