Gå til innhold

15 år med PC-grafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Fin artikkel

 

Bare en liten skriveleif jeg la merke til, Doom kjørte i 320x200, ikke 640x480 (ellers hadde ikke grafikken vært så firkantet som dere skriver)

 

Hvorfor skriver dere "skriveleif"? Har alltid lurt på det, fordi det skrives jo skrivefeil...

Lenke til kommentar

Ahh nostalgi.

 

Porsche Unleashed var så vidt jeg husker også et jævlig bra spill. Selv om det bare handlet om Porsche så hadde man en del muligheter der jeg ikke tror vi har sett i noe senere Need For Speed spill, som f.eks muligheten til å eie masse biler inkludert veteranbiler, delta i veteranløp, kjøpe, selge, oppgradere biler osv. og se dem stige i verdi over årenes løp. Man kunne bytte deler på alle bilene sine osv. det var virkelig et kult og åpent spill. Helt forskjellig ifra de scriptede film-aktige spillene som er sluppet de siste årene. Jeg savner den åpne-verden følelsen i PC spill, og jeg tror veldig mange føler det på samme måte. Tror det er derfor spill som f.eks Minecraft er så populære.

 

Et av de, om ikke det, mest gjennomførte bilspillene i nfs serien. Og i forhold til fysikk og oppsett av bil, fortsatt et veldig bra spill.

Husker vi 3-4 stk som drev å spilte det i lan, mye kniving frem og tilbake. Plus den veldig gjennomførte og geniale single player karriere modusen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Det første Call of Duty fra 2003 ble bygd på en kraftig oppgradert versjon av Quake 3-motoren, som fremdeles holdt stand etter fire år i utstrakt bruk.

 

Hehe moro at nyeste CoD enda bruker en modifisert versjon av Q3 motoren. Ikke dumt valg opprinnelig though siden det er en fantastisk bra motor.

Lenke til kommentar

Et av de, om ikke det, mest gjennomførte bilspillene i nfs serien. Og i forhold til fysikk og oppsett av bil, fortsatt et veldig bra spill.

Husker vi 3-4 stk som drev å spilte det i lan, mye kniving frem og tilbake. Plus den veldig gjennomførte og geniale single player karriere modusen.

 

hehe, kjørte det på et LAN med tre kompiser jeg også, hadde mye morro med det. Og fysikkmodellen var som du sier morsom. Gøy når et kræsj kan forandre alt. Eventuelt sabotere for kompisen din ved å dunke borti ;)

Lenke til kommentar

Ahh nostalgi.Porsche Unleashed var så vidt jeg husker også et jævlig bra spill. Selv om det bare handlet om Porsche så hadde man en del muligheter der jeg ikke tror vi har sett i noe senere Need For Speed spill, som f.eks muligheten til å eie masse biler inkludert veteranbiler, delta i veteranløp, kjøpe, selge, oppgradere biler osv. og se dem stige i verdi over årenes løp. Man kunne bytte deler på alle bilene sine osv. det var virkelig et kult og åpent spill. Helt forskjellig ifra de scriptede film-aktige spillene som er sluppet de siste årene. Jeg savner den åpne-verden følelsen i PC spill, og jeg tror veldig mange føler det på samme måte. Tror det er derfor spill som f.eks Minecraft er så populære.

 

Helt enig. Likte spesielt godt at man kunne drifte bilene på en realistisk måte (i hvert fall slik jeg husker det). Endel nyere NFS spill mistet denne fine balansen mellom arcade og simulator. Ellers var også challenge banene hvor man skulle gjennom kjegler, ta 180 graders rotasjoner osv veldig morsomme. Må se om jeg kan få gravd opp dette spillet igjen.

Endret av Grombi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har ett sapphire 6850 toxic 2010 var raskere enn gigabyte 7850 eller det var raskere men det gikk ikke altid på toppen av mitt 6850 i crysis 3. denne gigabyten varte bare en dag før det bled øddelagt av en eller annen årsak etter postkassen. så funker fremdeles mitt 10 år gamle nvidia 7300gs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...