Gå til innhold

Lære å snakke fransk


Quazer-

Anbefalte innlegg

Så jeg kan littegranne fransk, og bøker er ikke så bra på å lære folk å uttale på fransk. Er det noen som kan anbefale noe online tutorials? Enten oversatt fra norsk eller engelsk til fransk, og de må ikke snakke fort slik at jeg ikke hører bokstav for bokstav.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eller jeg kan etter å ha trent og hviler i stolen skru på TV5 Monde mens jeg blunder i 20 minutter våkner opp og plutselig snakker jeg litt fransk.

 

Har funnet noen leksjoner på Youtube, men noen hadde dårlig lydkvalitet, sånt irriterer at de laster opp.

Muligens beste måte er å ta kurs vil jeg anta, noe som sikkert er veldig dyrt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Duolingo anbefales på det sterkeste! Gratis å bruke, og du lærer både vokabular og uttalelse (i tillegg til at det er veldig gøy og vanedannende!). Du har også Forvo, en nettside hvor du kan høre uttalelsen av veldig mange ord.

 

Wordreference må også nevnes. Gratis ordbok hvor du kan installere bokmerker slik at du kan søke opp ord direkte via adressebaren i nettleseren din.

 

Eksempel: vil du vite ordet maybe på fransk, så skriver du 'enfr maybe' (engelsk=>fransk) i adressebaren. Det samme gjelder for verb du har lyst til å få bøyd. Da skriver du kun 'conj parler' i adressebaren.

 

EDIT: Det å høre på fransk musikk og se franske filmer hjelper også veldig. Du kan også høre på radio, men selv føler jeg at det fort kan bli veldig slitsomt.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...