Gå til innhold

AMD sliter fortsatt med røde tall


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De må finne på noe nytt når det kommer til prosessorer. De taper seg noe veldig når folk alltid vil kjøpe fra intel. For amd sine er rett og slett ikke bedre enn intel sine når det kommer til spill, og hadde de laget noen sliike, og de får ryktet som de mangler, vil det nok gå i pluss.

 

Men jeg har støttet den masse. De 3 fortige laptopene har prosessor fra amd, og skjermkortet mitt nå, er fra amd :)

I tillegg til at hele familien bruker Amd :p

Lenke til kommentar

rent generelt - hvor lenge kan et selskap fortsette å gå med underskudd? Amd har vel gått med underskudd kvartal etter kvartal.

 

Inntil egenkapitalen er tapt, den gikk fra 538 til 415 millioner dollar dette kvartalet men de holder ut 2013. Det som er verre er at de krymper fort, så forskning og utvikling må deles på stadig færre salg. Og de taper så mye i et kvartal der Intel egentlig ikke gjør noe spesielt, når Haswell kommer i juni blir trolig ting verre, ikke bedre.

Lenke til kommentar

Blir interessant å se effekten av Xbox 720 og PS4 salgene.

Det kommer til å ha liten effekt.

Fra før sitter det AMD brikker i Xbox 360, Nintendo Wii og WiiU uten at det har gitt så mye effekt.

 

Edit:

AMD sitt største problem fremover er at de er fullstendig fraværende i det markedet som er hurtigst voksende. Mobiltelefoner, smarttelefoner og tablets.

Det kommer de også til å være i overskuelig fremtid.

Endret av HKS
  • Liker 2
Lenke til kommentar

At AMD går med underskudd, er en selvfølge :)AMD produserer dårligere prosessorer enn Intel. Intel gir mer kraft per mhz.Ikke akuratt rakett forskning dette. Trengte vi egentlig en artikkel for å fortelle oss dette?

Det er kraft pr krone som er interessant for de fleste, ikke kraft per mhz. Der kan AMD godt hevde seg, selv om de ikke nødvendigvis har den kraftigste prosessoren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

og desverre virker det som om mange ikke skjønner det. jeg har kjøpt amd i alle år, og kjøper alltid amd når noen kommer til meg og ber om en oppgradering, med mindre de spesifikt ber om intel da.

 

men jeg tror at mange kjøper intel selv om de ikke kjøper toppmodellen bare fordi at entusiastene og de med litt extra kr å bruke stort sett kjøper intel om dagen. og det er her mange kunne spart noen kr på å valgt amd og ikke merka noe forskjell på maskina.

 

jeg håper amd klarer å stable seg på beina føre det er for seint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøper man AMD prosessor til spill som WoW, da mister man utrolig mange Frames Per Seconds. WoW er mer CPU krevende enn man skulle tro, og de fleste GPU'er klarer WoW helt fint. Intel vinner galant her, så kanskje ikke rart at Intel er størst? Bare en tanke

Går vel mest på rykte. Ingen gidder å verken teste, eller se på noe nytt. Ikke uvanlig det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går vel mest på rykte. Ingen gidder å verken teste, eller se på noe nytt. Ikke uvanlig det.

 

Wow er som mange andre native DirectX 9 spill. De håndterer bare få tråder. Wow håndterer 2 tråder (sist jeg sjekket) hvor bare den ene er fullt utnyttet. Dette da den går til funksjoner som krever mye som fysikk.

 

 

Vist prosessorene kjørte med 10 Ghz på 2 kjerner (tråder) så hadde slike spill ytet betydelig bedre. Men på en annen side, vist disse spillene hadde hadde utnyttet flere tråder så hadde de ytet betydelig bedre også.

Slik jeg har forstått og erfart det så tar Dx11 spill betydelig bedre i bruk flere tråder enn tidligere generasjoner av Dx11.

 

Jeg har testet flere eldre Dx9 spill på en Intel 3770K og nVidia GTX690.

Jeg får alikevel dårlig FPS ved alt på maks (under 40FPS), men samtidig så ligger skjermkort kjernene på kanskje 50% bruk.

Lenke til kommentar

Det vil ikke være sunt om AMD forsvant. Tenk på nvidia og intel som hadde overpriset produktene sine bare fordi de er eneste utvei å gå. Ser for meg sykt høye priser, og produkter som blir oppdatert utrolig sjeldent. Nei, bring AMD tilbake, godt plantet i jorda, og det vil være det beste.

Nå overpriser da Nvidia og Intel toppmodellene sine allerede, Intel har ikke akkurat forbedret seg kraftig ytelsesmessig de siste 3 årene heller.

 

Det har ikke noe med vilje å gjøre at AMD henger bak, det har med penger og talent å gjøre. AMD har ikke mulighet til å konkurrere mot Intel.

Går vel mest på rykte. Ingen gidder å verken teste, eller se på noe nytt. Ikke uvanlig det.

Går ikke på rykte, AMD har ikke en kompetetiv CPU-arkitektur mot Intels "Core"-arkitektur med årlige oppdateringer og de har ikke mulighet til å ta dem igjen fordi de har færre ressurser.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...