Gå til innhold

4G Android mobil og operatør


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg ny mobil, da min trofaste HTC Desire ikke lengre holder mål. Jeg vil ha Android og 4G på den nye mobilen, og det medfører vel at jeg må velge blant Samsung Galaxy S4, HTC One, Sony Xperia Z, eller Sony Xperia V. Er det noen aktuelle telefoner jeg ikke har fått med meg, eller som ventes lansert i nærmeste fremtid?

 

Ut i fra det jeg har hørt/lest er det bare Telenor og Chess som kan tilby 4G over mobilnettet (for telefonbruk, ikke bare nettbrett) per dags dato. Stemmer dette? Noen formening om når andre aktører kan tilby 4G? (NetCom, OneCall, Talkmore, Tele2, osv.. )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

vet att NetCom holder på med sitt 4G nett, men det jeg ser når jeg går på nettsidene deres for 4G snakker de kun om mobilt bredbånd, så her vet jeg ikke hva/hvordan/hvorfor, men muligens en tlf, mail eller melding på facebook vil kunne gi svar på det.

 

Når det kommer til Talkmore, Tele2 og andre så kommer disse etterpå, ettersom de ikke har eget/like utbrett nett selv.

 

Er Netcom og Telenor som har de største mobile nettene, og de andre låner bare deres. Network Norway holder jo på å utvide med sitt eget nett, det samme gjør jo Tele2 nå, mn hvordan det blir mtp 4G vet jeg ikke noe om. :)

 

Vil isåfall si att 4G fungerer latterlig bra på min Lumia 920 i de områdene som har fått 4G da :)

Lenke til kommentar

Etter det jeg vet er det kun Telenor og Djuice som har 4G på mobil enda. Hvor har du lest at Chess har dette? Uansett vil vel Chess/Netcom (samme eier i TeliaSonera) snart komme med dette. Du får høre med de. Talkmore har sagt at de får det i løpet av de neste månedene, tipper rundt samme tid som Chess kommer med det (strategisk av Talkmore-eier Telenor).

 

Tele2/One Call/Network Norway (alt eid av Tele2 AB) begynte å bygge i Drammen i høst og blir nok kanskje ferdig med det innen sommeren. De dekker nok ingen betydelig del av landet før om en god del år.

Endret av Nik0
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her en liste over Android-mobiler med 4G (Prisjakt).

 

LG Optimus G har nylig ankommet Norge til en hyggelig pris (rundt 3500kr).

 

NetCom åpner for 4G på mobil ila. sommeren:

 

Vi har ikke åpnet for 4G i telefonene ennå. Det er først i år at vi har 4G-telefoner i noe omfang. Men før sommeren åpner vi for dem i vårt nett, som vil gi et naturlig tilfang av brukere, sier informasjonsdirektør Øyvind Vederhus i Netcom.

 

Så per dags dato er det kun Telenor som kan tilby 4G på mobil.

 

Minner om at 4G er et rent datanett (foreløpig) og at SMS og samtaler rutes over 3G-nettet.

Endret av Pey'J
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan bekrefte om du har iphone 5, eller sgs3 lte så fungerer 4g med talkmore. Tror alle operatør som har avtale med telenor får brukt 4G nett, men at du må ha 4G kompatibel simkort. Brodern måtte få nytt 4G simkort til iphone 5 sin men de fleste får tilsendt automatisk 4G sim

Lenke til kommentar

Det er kun Telenor, Djuice og Talkmore som har 4G for telefoner per dags dato.

 

TeliaSonera (Netcom, Chess osv) har kun 4G på mobilt bredbånd. Vi får se når de begynner å markedsføre 4G for telefoner.

 

 

Mvh Faller

Hmm, da er iallefall Chess sleipe på formuleringen: http://www.chess.no/mer-moro/nyheter/chess-med-4g-i-norge/

Det snakkes jo om "superfart på mobilen" og "mobilopplevelse" i samme åndedrag som 4G. Men ser jo at de ikke eksplisitt sier at de tilbyr 4G på mobil

Lenke til kommentar

Det er sleip markedsføring ja. Du kan jo spørre deg hvorfor Netcom ikke markedsfører 4G på mobilen(?). Det ligger i at de ikke har svitsjingen mellom 3G og 4G klar enda.

 

Bare for ordens skyld valgte jeg å spørre Chess på Fb, men siden de har stengt nå så får jeg ikke svar før i morgen.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Jeg vil ha Android og 4G på den nye mobilen, og det medfører vel at jeg må velge blant Samsung Galaxy S4, HTC One, Sony Xperia Z, eller Sony Xperia V. Er det noen aktuelle telefoner jeg ikke har fått med meg, eller som ventes lansert i nærmeste fremtid?

Du får Samsung Galaxy S III LTE GT-i9305 for rundt 3500 nå. Siden den har 2 GB ram virker det som et godt kjøp.

Lenke til kommentar

HTC One kan jeg trygt anbefale deg. Vi er egenlig i samme båse. Begge har en HTC mobil de har hatt i to år eller mer og det er på tide med en upgrade.. Jeg gikk da for HTC One og den er utrolig digg, selv for en som har brukt HTC Sensation i to år...

 

Abb. jeg bruker er Djuice NonStop M 600/600/600/1000, funker fett og har 4G/LTE støtte, men jeg har ikke fått brukt det enda..

Lenke til kommentar

Jævlig greit å lure kundene når man spesifikt spør om Chess har 4G på mobiltelefoner hvis det faktisk ikke stemmer. Kan noen bekrefte ?

 

Hei XXX,

 

Takk for din henvendelse vedrørende 4G.

 

Vi har åpnet nettet vårt for 4G men det kommer helt ann på hvor du befinner deg og om det er 4G dekning i nærheten.

 

Begge telefonen støtter 4G :)

 

Ha en riktig fin dag :)

 

Vennlig hilsen / Kind regards

 

Linn | Kundekonsulent Chess

Tel: 06060

E-mail: [email protected]

 

Chess, TeliaSonera Norge AS

Møllendalsveien 1, 5009 Bergen

www.chess.no | Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar

Det er kun Telenor, Djuice og Talkmore som har 4G for telefoner per dags dato.

 

TeliaSonera (Netcom, Chess osv) har kun 4G på mobilt bredbånd. Vi får se når de begynner å markedsføre 4G for telefoner.

 

 

Mvh Faller

 

Telio som benytter telenor nett reklamerer med de støtter 4G så tviler kun de telenor eide har tilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...