Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sliter psykisk. Hvordan få støtte til å få penger?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg startet som student i år, 23 år. Bor hjemme pga skolen ligger nærme. Jobber som ringehjelp på en butikk ved siden av studiene.

 

Starten av skoleåret gikk helt greit. Men så ble min far syk rundt september. Han var inne for full utredning, men leger fant ikke noe. Og han ble dårligere og dårligere. Etterhvert gikk dette på psyken hans også. Og han la seg blant annet frivillig inn på psyk-avd.

Det ble masse greier rundt sykehuset, forksjellige Leger og det vi her hjemme føler var dårlig psykisk behandling.

 

I Desember døde tante mi, men jeg fikk fullført semesteret til tross. Hjemme var det også veldig tungt. Ettersom Pappa til tider følte seg så dårlig at han ikke kunne kjøre bil osv. og det ble mye frustrasjon mtp sykdommen og alle tingene det førte med seg.

 

Et par måneder etter nyttår tok pappa livet sitt. Etter dette fulgte en vanskelig forsikringssak, og diverse problemer med lån osv. + alt annet som følger med.

 

Jeg har gått på skolen det jeg kan, og også vært på jobben et par ganger. Men jeg merker at det blir for mye. Begynte nesten å grine der jeg stod i kassa. Jeg er så ekstremt sliten. Små bagateller kan nå være nok til å tippe meg av lasset.

 

Jeg trenger psykolog vet jeg, dette kan jeg sikkert få gjennom kommunens kriseteam.

 

Men vet noen av dere der ute om det er mulig å få en aller slags økonomisk støtte. Opprinnelig pleier jeg jo å jobbe mesteparten av sommeren, men klarer ikke denne sommeren her. Fast bestemt på å fortsette å studere til høsten igjen - trenger bare å hente meg inn og få ting på plass.

Anonym poster: 35e7b48c9432e901a02c08f4a58d58c2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse