Gå til innhold

Oppgradere acer'n! :)


Anbefalte innlegg

Har en bærbar Acer Aspire 5520G jeg gjerne kunne tenkt meg å oppgradere om dette er mulig.

 

Link: http://panam.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5520/Aspire5520sp2.shtml

 

Specs på denne er blant annet AMD Turion 2,2ghz prosessor og NVIDIA 8400M grafikkort.

Pc'n begynner å bli noen år nå, og har i løpet av siste året byttet både til større hardisk og satt i 4GB ram i steden for 2GB, og installert windows 7.

 

 

Noen som har anbefalinger til nytt hovedkort, CPU, prosessor som kan settes i denne for å få den litt mer "up-to-date"? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en bærbar Acer Aspire 5520G jeg gjerne kunne tenkt meg å oppgradere om dette er mulig.

 

Link: http://panam.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire5520/Aspire5520sp2.shtml

 

Specs på denne er blant annet AMD Turion 2,2ghz prosessor og NVIDIA 8400M grafikkort.

Pc'n begynner å bli noen år nå, og har i løpet av siste året byttet både til større hardisk og satt i 4GB ram i steden for 2GB, og installert windows 7.

 

 

Noen som har anbefalinger til nytt hovedkort, CPU, prosessor som kan settes i denne for å få den litt mer "up-to-date"? :)

Mulig jeg tar feil, men tror det kommer til å bli vanskelig å bytte hovedkort, cpu og gpu i en bærbar pc :)

Lenke til kommentar

Var litt redd for dette. Synes forøvrig denne pc-en er svært lett å skru på, har skrudd den helt fra hverandre flere ganger, så tenkte om det var lettvindt å bytte innmat i den så hadde det vært topp! :) Men men, hvor mye må evt byttes for å få det til å fungere sammen..?

Lenke til kommentar

Jeg hadde klart å oppgrader en bærbar Acer, flere andre her inne hadde også klart det men menigmann klarer ikke dette uten å ødelegge maskinen.

Man skal ha hue skrudd på riktig vei og ha langt over snittet peiling på hardware for å klare dette.

 

Tja... Ting som skjermkortet sitter ikke alltid loddet fast, det sitter noen ganger på en MXM-modul som ikke er det aller største hokuspokus å bytte ut. Man må ikke være dataingeniør for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...