Gå til innhold

Slik blir Asus' råtass-SSD med PCI Express


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den nå aldrende (snart 2 år) gamle OCZ Revodrive 3 X2 240GB koster nå 3600,- og har vesentlig bedre specs enn dette. 1500/1225 MB les/skriv og 200.000 IOPS. Asus sin er neppe salgbar med mindre den kommer under 2000 for 240GB utgaven. Men fint de satser videre forbi SATAIII flaskehalsen vi nå har fått.

Lenke til kommentar

En liten erfaring fra en med OCZ Revodrive 3 x2 240GB:

Den største ulempen med en slik SSD får man om man slår av/på maskinen ofte. Oppstart av OS går mye raskere, men før den tid må Raid-driveren "initializes", noe som tar opp imot et halvt minutt. På et såpass dyrt produkt er det lengre enn jeg forventet.

 

Håper ASUS har en raskere løsning på dette (som om jeg har budsjett til å investere i ny SSD de nærmeste 3 åra :p )

Endret av Ufozile
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Kan dere skrive litt mer om BIOS delen. Skjønte ikke fordelene med å kunne veksle mellom bios og at man kan installere direkte på SSD'en? Vil den ta over biosen til HK'et, det går jo ikke? Høres ut som noe som kan bli mye klabb og babb i så fall.

Lenke til kommentar

Hei. Kan dere skrive litt mer om BIOS delen. Skjønte ikke fordelene med å kunne veksle mellom bios og at man kan installere direkte på SSD'en? Vil den ta over biosen til HK'et, det går jo ikke? Høres ut som noe som kan bli mye klabb og babb i så fall.

 

Tipper SSD'ens BIOS fungerer som en slags oversetter, slik at ditt hovedkorts BIOS leser den som en harddisk. Vet ikke, men hvordan skal den ellers støtte andre OS enn Windows? Ellers synes jeg den var litt stor til å være SSD. Hadde vært greiere å kanskje hatt det på Thunderbolt enn PCIe, og fått det i 2,5" innpakning?

Endret av G
Lenke til kommentar
Hei. Kan dere skrive litt mer om BIOS delen. Skjønte ikke fordelene med å kunne veksle mellom bios og at man kan installere direkte på SSD'en? Vil den ta over biosen til HK'et, det går jo ikke? Høres ut som noe som kan bli mye klabb og babb i så fall.

 

Slik jeg forstod det så setter man denne til bios typen hovedkortet har, slik at de enklere snakker sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...