Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hjelp til å slutte å snuse?


bkf_94

Anbefalte innlegg

Hei.

 

I en uke kuttet jeg ned på snusingen, hvor jeg da gikk fra 24 snus (1 boks) pr dag til 7-10 snus pr dag. Og etter det har jeg offisielt ''sluttet'', altså for 5 dager siden.

Men i disse 5 dagene nå har jeg tatt 1 snus om dagen (men bare 1). Dette er mest pga jeg har lyst på en belønning. Men det er absolutt ikke like gale nå som i starten. I starten av kutten (når jeg snuste 10 om dagen) var det vanskelig å gå 2 timer uten snus. Nå klarer jeg meg fint å gå i 20-24 timer uten snus, med bare små/milde abstinenser når det nærmer seg 10+ timer.

 

 

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men kroppen blir vell mindre vant til snus selvom jeg tar 1 for dagen? Har blitt forklart at når jeg får absitnenser så ''renser'' kroppen seg. Den ''renser'' seg vell fortsatt selvom jeg får 1 snus dagen? :)

 

og er det mulighet for å bli kvitt avhengigheten så og si helt selvom jeg snuser 1 for dagen? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nedtrapping skal i teorien funke på sånt, men jeg kan love deg at du ikke kommer til å slutte for godt. I beste fall blir du en "festsnuser".

 

Hehe ja, mitt mål var nok festsnuser :) Har egentlig ingen grunn til å gi meg helt, liker det men vil bare ikke være avhengig og MÅ ha hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...