Gå til innhold

Ble saksøkt etter negativ tilbakemelding på eBay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sak som dette må jo være flere størrelsesordener verre enn en negativ omtale på eBay. En lavere rating kan jeg alltids veie opp mot andre ting, men at de kunne finne på å saksøke meg om jeg ytret meningen min om dem? Ryk og reis, jeg ville aldri vurdert å kjøpe så mye som et frimerke derfra.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig denne kunden er en drittsekk, men jeg vet jo ikke hvordan kommunikasjonen var mellom partene..

 

Kan jo være de har vært litt ufine og at det er grunnen til at hun ikke ville endre karakteren, men om alt var bra og hun fikk dekket/refundert denne kostnaden uten krangel så er det ganske ufint å gi en minus...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde jeg vert kjøper her hadde jeg gitt selger posetiv tilbakemelding

for det første er det snakk om småpenger, for det andre order selger opp på fårespørsel.

 

Men å saksøke for dette blir å dra det litt langt, og jeg tror det gjør mer vondt en godt for begge parter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
for det andre order selger opp på fårespørsel.
Nei, selger ordner opp hvis kjøper endrer anmeldelse til pluss. Dette er noe helt annet enn å ordne opp "no strings attached". Innimellom gjør en selger feil, da får man minus, sånn fungerer systemet. Her har selger gjort en feil men forventer pluss likevel, det ødelegger ratingsystemet. Hele poenget med ratingsystemet er at man skal kunne velge selgere med bare positiv rating for å unngå nettopp denne typen selgere som liker å legge inn skjulte utgifter og skape bråk.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

i USA. Det er skremmende å se på kulturforskjellene angående ytringsfrihet mellom Norge og USA, særlig når noen måtte finne ytringene støtende.

 

Det var en interessant påstand. I Norge har vi veldig god ytringfrihet, likeså i USA, men det er mange forskjeller. Hvilke av de to landene som har best ytringfrihet blir for meg vanskelig å si. Saksøkingnsiver kan nok som du påpeker legge en viss demper på ytringsfriheten men det er første gangen jeg har hørt om at noe slikt har skjedd. I USA er det nok litt større takhøyde for å diskutere politisk ukorrekte ting i det offentlige rom en det er her i landet, selv om vi er langt bedre enn feks Sverige.Sammenlignet med Norge er det ikke åpenbart hvilket land som har best ytringsfrihet, men om man sammenligner USA med mange andre Europeiske land så er det ikke vanskelig å se at ytringsfriheten står sterkere på andre sida av Atlanterhavet. USA har også en veldig sterk og lang tradisjon for å verne om ytringsfriheten.

Lenke til kommentar

Kommentar og tilbakemeldingsfeltene på Ebay kan til tidere være nærmere morsomme å lese.

Har sett eksempler på et par selgere som kommenterer tilbake -alt- som blir sagt ,spesielt hvis det er kommentarer på servicen. "sånne som

"fck' this buyer! The buyer was rude and slow to pay!"

 

Når en leser ned gjennom kommentarfeltene og finner sånne kommentarer over heile linja ..er det nesten vanskelig å slutte å le litt.

 

Uansett tror jeg de -aller- fleste kjøperene og selgerene på Ebay ikke bruker mye tid eller kreftter på dette.

 

Første gang jeg har hørt om et søksmål på grunn av en konflikt (forstår det allikevel ikke var kommentaren som var sjølve årsaken til søksmålet

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig denne kunden er en drittsekk, men jeg vet jo ikke hvordan kommunikasjonen var mellom partene..

 

Kan jo være de har vært litt ufine og at det er grunnen til at hun ikke ville endre karakteren, men om alt var bra og hun fikk dekket/refundert denne kostnaden uten krangel så er det ganske ufint å gi en minus...

 

Hun har lagt inn en minus i anmeldelsen av dem og de saksøker henne. Det blir som om jeg sier at du er litt usaklig nå og dermed politianmelder du meg. Uavhengig av kundens reaksjon så er Med Express skikkelig på bærtur her.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Slik jeg ser poenget hennes, så fikk hun oppgitt en pris, for så å måtte betale ekstra. Hun hadde allerede fått beskjed om prisen for frakten, men så kommer porto i tillegg? Det er villedende og antagelig en bevisst måte å høyne marginene på. Disse pengene går rett på bunnlinja.

Dessuten måtte hun bruke tid på å kontakte selger og få orden på dette som for de fleste andre virker åpenbart, man betaler ikke for både frakt og porto, det burde være kombinert i fraktsummen. Hun måtte kaste bort sin egent tid å på få ordnet dette, og det gjør handelen mindre hyggelig.

 

Jeg setter pris på butikker som er ryddige og ordner opp, men jeg setter ikke pris på butikker som prøver å lure mer penger uta meg, selv om de rydder opp. Situasjonen skulle aldri oppstått.

Lenke til kommentar

Altså, ebay har en mulighet til å fjerne slikt vil jeg tro. Og dersom feilen har blitt rettet av selger så er det ingen grunn til at den skal bli stående. Det blir som å motta et defekt produkt, få et nytt (eller refundert beløpet), og likevel motta en negativ tilbakemelding - ergo urimelig.

 

Jeg sliter med å se at det finnes noe annet fornuftig resultat enn å kun fjerne denne tilbakemeldingen, i praksis har ingen begått en feil totalt sett - det er fullt mulig for en kunde å føle seg dårlig behandlet samtidig som en selger føler den har gitt kunden god behandling, tross alt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...