Gå til innhold

Ryggups og skoliose


Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Hei! Visste ikke om dette passet best på trening eller helse, men prøver å plassere det her.

 

 

Det har seg sånn at jeg har skoliose, og har fått legeerklæring på at jeg ikke skal holde på med tung styrketrening, eller presse meg selv for mye i gymtimer om jeg får vondt i ryggen. Neste uke skal vi ha vurdering i ryggups. Regnes det som er tung styrkeøvelse som ikke er bra om jeg har dårlig rygg fra før? Har ikke lyst å gjøre det verre enn det er fra før av heller. Er det grunn nok til å levere legeerklæringen til læreren og forvente å slippe? eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg vet hvordan din rygg er, vet jeg at det er mennesker med skoliose som har konkurrert i markløft og levd et liv med skikkelig tung styrketrening og ikke lidd noen nød under det, annet enn de utfordringene skoliosen gir i seg selv mtp. usymmetrisk belastning. Hvis du faktisk er bekymret for ryggen, kan du jo ta en telefon til legen din og høre om han tror det er greit :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Uten at jeg vet hvordan din rygg er, vet jeg at det er mennesker med skoliose som har konkurrert i markløft og levd et liv med skikkelig tung styrketrening og ikke lidd noen nød under det, annet enn de utfordringene skoliosen gir i seg selv mtp. usymmetrisk belastning. Hvis du faktisk er bekymret for ryggen, kan du jo ta en telefon til legen din og høre om han tror det er greit :)

Ok. Kjenner det gjør ganske vondt når jeg gjør det, men er usikker på om det er pga skoliosen eller om det er fordi jeg er utrent. Synes legen har sagt at jeg skal unngå tung styrketrening i gymmen for eksempel. Kan ta en telefon ja, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...