Gå til innhold

Hjelp! Vaskemaskin 40x40


Anbefalte innlegg

Har flyttet inn i ny lelighet og fikk akkurat levert en splitter ny vaskemaskin. Hadde målt at den måtte være kun 40 cm bred, men hadde helt glemt dybden!! Herregud, maskinen var jo 60 cm dyp og nå viser det seg at jeg kun kan ha 40x40 maskin. Og det er det plutselig ingen som selger. Kan noen vær så snill å hjelpe meg meg tips til hvor man kan få tak i en slik bitteliten maskin?? Setter stor pris på hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på om du finner en slik vaskemaskin. De minste er en slik du har fått og med toppinnlegg. Så du må nok se etter løsninger, i leiligheten. For å diskutere muligheter og alternativer hadde det vært greit med tegning av rommet, eller i det minste en skisse.

 

Antar du er leietager. I en lovlig leilighet, skal det være plass til en vaskemaskin. (dvs. i en, av nyere dato. Eldre bad kan ha andre akseptable løsninger, utenfor leiligheten) Hvis dette er på et vaskeromm/bad hvor innredningen bygger bare 40 cm, må vaskemaskinen "stikke" 20 cm utenfor innredningen. Og hva er så problemet med det? Kanskje noe dustete prosjektert (planlagt), men hva så?

 

Eller så kan det hende du har plass på kjøkknet, for en vaskemaskin, i stedet for en oppvaskmaskin. Hva vet jeg.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Tviler på om du finner en slik vaskemaskin. De minste er en slik du har fått og med toppinnlegg. Så du må nok se etter løsninger, i leiligheten. For å diskutere muligheter og alternativer hadde det vært greit med tegning av rommet, eller i det minste en skisse.

 

Antar du er leietager. I en lovlig leilighet, skal det være plass til en vaskemaskin. (dvs. i en, av nyere dato. Eldre bad kan ha andre akseptable løsninger, utenfor leiligheten) Hvis dette er på et vaskeromm/bad hvor innredningen bygger bare 40 cm, må vaskemaskinen "stikke" 20 cm utenfor innredningen. Og hva er så problemet med det? Kanskje noe dustete prosjektert (planlagt), men hva så?

 

Eller så kan det hende du har plass på kjøkknet, for en vaskemaskin, i stedet for en oppvaskmaskin. Hva vet jeg.

Takk for svar. Hadde ikke vært noe problem at vaskemaskinen stakk 20 cm ut hvis det ikke var for at det hindrer dusjdørene i å kunne åpnes. Jeg har kjøpt leieligheten. Jeg ser at jeg eventuelt må flytte vasken for å få plass til maskin. Det finnes maskiner som er bare 40 cm dype, men da er de 50 cm brede og da er vasken i veien..dårlig planlegging med så bred vask og smal plass til vaskemaskin. Komfyr er også integrert og kan ikke flyttes fra kjøkkenplass.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...